استان ها

تفویض اختیار به دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای رشد تولید سلامت محور ‌

وزیر بهداشت با اشاره به بازدید روز گذشته خود از بزرگترین بیمارستان پیوند اعضا در کشور در شیراز، گفت: استاد دکتر ملک حسینی عمر خود را برای راه‌اندازی و فعالیت بیمارستان پیوند اعضا «ابوعلی سینا» شیراز صرف کرده و اقدامات ارزشمندی در این بیمارستان در زمینه‌های آموزش، پژوهش و درمان بیماران نیازمند پیوند اعضاء انجام شده است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه نشستی در استانداری فارس با  مسئولان ارشد این استان، اظهار کرد: خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز  محدود به استان فارس نیست؛ بلکه کارکرد آن جنبه ملی و بین المللی دارد و مراکز درمانی شیراز، نه تنها پذیرای بیماران استان فارس بلکه میزبان مراجعان از استان‌ها و کشورهای همجوار و دوردست است.

وی با بیان اینکه حمایت‌های ویژه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواهد شد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیشرفته‌ترین دانشگاه‌های سطح کشور و در ابعاد جهانی حائز اهمیت است؛ چون بسیاری از دانشمندان و اساتید برتر دنیا در این دانشگاه فعالیت دارند. 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بر اساس توافقاتی که با استاندار فارس داشتیم و باتوجه به شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، امیدواریم در شیراز و فارس شاهد رشد تولید دارو و تجهیزات پزشکی باشیم چراکه این استعداد در فارس به خوبی وجود دارد. 

او ادامه داد: در مسیر مهار تورم و رشد تولید، مشارکت مردم ضروری است که امیدواریم با کمک مردم، خیّرین و تجار شاهد رشد تولید دارو و تجهیزات پزشکی در شیراز و فارس برای تامین نیاز استان و کشور باشیم. 

وی تاکید کرد: برای رشد تولید دارو و تجهیزات پزشکی در توافقاتی که با استاندار فارس که از اساتید برجسته کشور است، صورت داده‌ایم؛ حاضریم بخشی از اختیارات سازمان غذا و دارو را در زمینه صدور مجوز تولید به دانشگاه علوم پزشکی شیراز تفویض کنیم. همچنین آزمایشگاه‌های بسیار خوبی در شیراز و فارس فعالیت دارند که می‌توانند به  کنترل کیفیت محصولات غذایی و دارویی کمک کنند تا شرکت‌های تولیدکننده برای دریافت مجوز، مجبور به مراجعه به تهران نباشند و دانشگاه علوم پزشکی شیراز بتواند مجوزهای مورد نیاز آنها را صادر کند. 

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت در خاتمه گفت: از جمله اقداماتی که در مسیر رشد تولید باید انجام شود، کوتاه کردن رویه‌های اداری و تسهیل در صدور مجوزهاست که مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری نیز قرار دارد. 

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا