استان ها

پیش رویداد جایزه مصطفی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مجله تفریحی زیباروز در آذربایجان شرقی،  این رویداد علمی و فناوری با حضور اساتید مدعو از دانشگاه های کشورهای ترکیه، ازبکستان، تاجکستان در مرکز نوآوری و شتاب دهی سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با محوریت معرفی توانمندیهای علمی، فناوری و دانش بنیان دانشگاه های حاضر برگزار شد.
در این رویداد دکتر بهمن نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر پرویز شهابی معاون تحقیقات و فناوری ، پروفسور سودابه داوران رئیس مرکز شتاب دهی و سلامت دانشگاه، مدیران توسعه و ارزیابی تحقیقات، توسعه فناوری سلامت و مدیریت اطلاع رسانی معاونت پژوهش و اساتید پیشکسوت و روسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با  ابراهیم اوزکوشار رئیس دانشگاه ماردین ترکیه،محمت حاکی‌آلما، رئیس دانشگاه ایغدر ترکیه ،متین آکسوی، رئیس دانشگاه سلچوک قونیه ترکیه ،احمت کیزیل‌آی، رئیس دانشگاه مالاتیا ترکیه ،ژیونخون مخاباتوا، معاون دانشگاه ابن سینا تاجیکستان و الیاس خسنوو ابرو، نماینده دانشگاه ایندیجان ازبکستان دیدار و به معرفی ظرفیت های همکاری در حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه ها پرداختند.
به گزارش فوق دکتر نقی پور با اشاره به تقارن این رویداد با ولادت پیامبر بزرگ اسلام اظهار امیدواری کرد: این رویداد سرآغاز افزایش همکاری ها در میان دانشگاه های جهان اسلام بوده و نزدیکی بیش از پیش کشورهای منطقه را سبب شود.
در ادامه ، پس از امضای تفاهم نامه های چند جانبه تشکیل اتحادیه دانشگاه های منطقه اوراسیا توسط دکتر بهمن نقی پور و روسای دانشگاه های میهمان که با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای نخستین بار تشکیل شد، دکتر پرویز شهابی به تشریح پیشرفت های فناورانه و دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی تبریز پرداخت.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با اشاره به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رتبه بندی های بین المللی و وجود اساتید برجسته جهانی در این دانشگاه، زیرساخت های فناورانه و دانش بنیان بروز و پیشرفته در دانشگاه علوم پزشکی تبریز و چشم انداز و برنامه های آتی این دانشگاه را زمینه ساز همکاریهای علمی و تحقیقاتی با توجه به برنامه توسعه بیست ساله کشور برشمرد.
دکتر شهابی با اشاره به اهمیت تربیت محققین فناور در دنیای کنونی و حرکت جهانی به سوی انجام پژوهش های منتهی به تولید ثروت،گفت: برنامه های پیش روی این معاونت در این زمینه تدوین شده و در حال اجرا است.
در ادامه دکتر سودابه داوران رئیس مرکز نوآوری و شتاب دهی سلامت، به بیان فعالیت های دانش بنیان و فناورانه این مرکز پرداخته و با اشاره به دستاوردهای درخشان علمی وفناوری این مرکز در سطح جهان، موفقیت های چشمگیر این مرکز را برشمرده و خواستار همکاری های نزدیک با دانشگاه های منطقه اوراسیا در زمینه نانو فناوری شد.
رئیس مرکز نوآوری و سلامت دانشگاه با اشاره به فعالیت گسترده گروه های مختلف فناور در این مرکز ، از وجود پتانسیل بسیار بالا در گسترش همکاری های بین بخشی در زمینه فعالیت های فناوری و نوآوری در دانشگاه خبر داد.
در ادامه مدیران توسعه و ارزیابی تحقیقات ، مدیر توسعه فناوری سلامت و چند تن از اساتید پیشکوست حوزه پژوهشی دانشگاه به بیان ظرفیت های حوزه های گوناگون تحقیقاتی پرداخته وفعالیت ۸۳ شرکت دانش بنیان و کارخانه نوآوری سلامت و مراکز رشد وتوسعه تحقیقاتی گسترده در دانشگاه را تشریح کردند.
در ادامه این رویداد ، روسای دانشگاه های سلچوک قونیه،اینونی مالاتیا، ماردین آرتکلو وایغدر ترکیه طی سخنانی با ارائه گزارش عملکرد و معرفی دانشگاه های تحت پوشش ، امکانات ، تجهیزات، زمینه های مشترک همکاری علمی و فناوری را برشمرده و از آمادگی کامل جهت تبادل استاد، دانشجو،انجام برنامه های مشترک علمی وتحقیقاتی خبر دادند.
گفتنی است رویدادstep در حاشیه برگزاری جایزه دوسالانه مصطفی که همزمان با ولادت پیامبر اکرم در شهراصفهان برگزار میشود در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد و تفاهم نامه های همکاری مشترک در زمینه های عملی ، تجهیزاتی ، فناوری و درمانی در میان دانشگاه های حاضر در این رویداد منعقد شد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا