استان ها

سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل عزتمندانه و مقتدرانه بود

لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار مجله تفریحی زیباروز در قزوین در خصوص دیدگاه خود در مورد دستاوردهای سفر رئیس جمهور به سازمان ملل متحد و اهمیت سخنرانی ایشان اظهارداشت: نشست سالانه سازمان ملل فرصت مناسبی برای رساندن صدای ملت ها به گوش جهانیان است و سفر رئیس جمهور به این سازمان امکان انتقال پیام های جمهوری اسلامی را مهیا کرد.

وی بیان کرد: در یک نگاه منصفانه باید اذعان کرد همه روسای جمهور کشورمان در سازمان ملل خوب ظاهر شدند و از زمان شهید رجایی تاکنون سخنرانی ها و موارد مطرح شده قابل قبول بوده است.

photo_2023-09-23_21-04-57

سیاهکلی گفت: همه روسای جمهور ایران در سازمان ملل متفاوت از سران دیگر کشورها صحبت کردند و چون صاحب یک فکر نو در قالب اسلامی و دینی بودند به دستاوردهای خوبی رسیدیم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد:  در دو سفری که آیت الله رئیسی به سازمان ملل داشتند صحبت های خوبی شد و در سفر قبلی ایشان در خصوص شهید سلیمانی صحبت کردند و گفتند که یک تروریست دولتی وارد صحنه شد و شخصی را در منطقه ای دیگر ترور کرد و این مطلب بخوبی ادا شد و جهانیان فهیمدند که تروریست دولتی یعنی چه و این دستاورد بزرگی بود.

سیاهکلی بیان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به سازمان ملل هم همه دیدند که در این سخنرانی چند موضوع مهم مطرح شد یکی در خصوص جایگاه قرآن و این کتاب الهی که توسط برخی کوته فکران ومزدوران در کشورهای مدعی آزادی بیان آتش زده شد و کتابی را سوزاندند که مملو از آموزه های اخلاقی و دینی و انسانی است.

وی اظهارداشت:این کار سخیف نشان داد دشمنان ما چه انسانهای جاهل و کوته فکری هستندو با این کار حقیرانه ثابت کردند با قرآن آشنا نیستند و جاهل و مزد بگیر کسان دیگری هستند که می خواهند اخلاق را زیر سوال ببرند.

1730790_451

این نماینده مجلس افزود: موضوع دیگری که در سخنرانی رئیس جمهور کشورمان بخوبی مطرح شد این بود که ایشان در باب آزادی مطبوعات در آمریکا نکاتی را گفتند که مردم آمریکا در برابر دولت این کشورهیچ پناهی ندارند و هر بلایی سر مردم بیاید نمی دانند کجا مراجعه کنند.

وی گفت: شاید در بقیه کشورها صدای مردم شنیده شده و از آنها حمایت می شود اما مردم آمریکا حامی ندارند و دولت آمریکا مادران و سیاهپوستان را زندانی می کند و در ناامنی که امروز در این کشور دیده می شود دولت هیچ نقشی در تامین امنیت ندارد و مردم خودشان این امنیت را برقرار می کنند.

وی اضافه کرد: آقای رئیسی در سخنان خود گفتند چرا رسانه ها در آمریکا فعال نیستند و چرا اجازه نمی دهند رسانه ها در خصوص آمریکا صحبت و اظهارنظر کنند.

سیاهکلی اظهارداشت: بنظرم این سخنان خیلی جالب بود و این که جمهوری اسلامی در تغییرات ژئوپلتیکی که در دنیا رخ می دهد بویژه در غرب آسیای میانه و آسیا دارای نقش کلیدی است و کسی نمی تواند آن را کتمان کند.

وی اضافه کرد: در سخنان رئیس جمهور تاکید شد تا سران کشورها بدانند که ایران در تغییر نقشه ژئوپلتیک دنیا هم نقش مهمی دارد و لازم است دنیا بداند جایگاه ایران کجاست و به قدرت ایران در حل منازعات در صلح و دادن حقوق مردم و سایر کشورها پی ببرند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: همه می دانند که جایگاه ایران صلح جویانه است و سند آن این که در این چهار دهه به هیچ کشوری تعرض نداشتیم در حالی که به ما هم جنگ و هم تحریم وکودتا تحمیل شد اما جمهوری اسلامی در کنار همه گرفتاری ها برای صلح و ثبات منطقه سراغ عراق، یمن و لبنان و دیگر کشورها رفته تا صلح آنها نیز برقرار شود.

1698409_257

سیاهکلی افزود: ایران اسلامی امروز مشاوره مستشاری به کشورها می دهد و جایگاه ایران بی بدیل است که در سخنان آقای رئیسی در سازمان ملل هم بخوبی تبیین شد.

وی بیان کرد: بنظرم سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل عالی بود و از موضع عزت، حکمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایراد شد و عزتمندانه و شرافتمندانه بود.

این نماینده اظهارداشت: کشور ایران علیرغم این که در شرایط حصر اقتصادی است اما هر کشوری که از ما کمک بخواهد با روی باز به آنها کمک می کنیم و در بلایای طبیعی در کنار مردم جهان هستیم و در ردیف اولین کشورهای حامی مردم ستمدیده و آسیب دیده قرار داریم که بیانگر روحیه صلح طلبی و اسنان دوستانه این نظام است. 

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا