استان ها

شهدای ورزشکار و قهرمانان وطن به عنوان الگو به نسل جوان معرفی شوند

مجله تفریحی زیباروز/مازندران معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه شهدا قهرمانان عصر حاضر هستند، گفت: جوانان امروز ما به دنبال الگو اسطوره هستند و لازم است شهدای ورزشکار و قهرمانان وطن به عنوان الگو به نسل جوان معرفی شوند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، «سیدمحمدرضا پولادگر» جمعه شب ۲۴ آذرماه در یادواره ۲۰۰ شهید ورزشکار شهرستان بابل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این شهرستان و تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: خاک شهدا همیشه گرم است و در دل‌ها زنده می‌ماند از این رو بعد از ۳۰ سال هنوز یاد و خاطره شهدا ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا هستیم و شهدا به ما نیاز ندارند، افزود: یاد شهدا به ما انگیزه زندگی می‌دهد.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ارج نهادن به پدر و مادر شهدا امری ضروریست، تصریح کرد: در بسیاری مواقع به پدرو مادر شهدا کم توجهی می‌کنیم  در حالی که گاهی مقام و منزلت والدین شهدا از شهدا هم بالاتر است.

شهدای ورزشکار و قهرمانان وطن به عنوان الگو به نسل جوان معرفی شوند

پولادگر ادامه داد: بسیاری از پدرو مادر شهدا جاویدالاثر هنوز با یاد و نام شهید خود نفس می‌کشند و زندگی می‌کنند این‌ها در واقع عزیزترین افراد جامعه هستند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه از افتخارات بابل داشتن بیشترین شهید ورزشکار در بین شهرستان‌هاست، خاطرنشان کرد: در سطح کشور پنج هزار شهید ورزشکار داریم که یک پنجم این شهدا از استان مازندران و یک پنجم شهدا ورزشکار استان از شهرستان بابل هستند.

پولادگر با بیان اینکه این آمار نشان می‌دهد پهلوانان و قهرمانان بابل اهل عمل بوده و اسطوره تاریخ هستند، یادآور شد: در جامعه امروز که جوانان و نوجوانان ما به دنبال اسطوره و قهرمان هستند این ظلم بزرگی به این نسل است که این قهرمانان را به آنان معرفی نکنیم.

شهدای ورزشکار و قهرمانان وطن به عنوان الگو به نسل جوان معرفی شوند

وی افزود: در عصر حاضر محبوب‌ترین چهره‌های دنیا ورزشکاران هستند و این شهدای ورزشکار قهرمانانی در حد تیم ملی بودند و لحظه لحظه زندگی آن‌ها می‌تواند الگو باشد.

معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: شهدا، این قهرمانان مهم‌ترین نبرد تاریخ را برای این مرز و بوم رقم زدند و نباید یاد آن‌ها از دل و ذهن ما فراموش شود.

پولادگر گفت: مهم‌ترین بخش ورزش حضور در المپیک و ارزشمندترین مدال المپیک کسب مدال طلا است که نخستین مدال طلای جهان را امامعلی حبیبی ورزشکار قهرمان بابلی برای ایران کسب کرد و در تاریخ ایران به نام وی ثبت شد.

شهدای ورزشکار و قهرمانان وطن به عنوان الگو به نسل جوان معرفی شوند

وی همچنین تصریح کرد: کسانیکه بی‌نام و نشان با خدا معامله می‌کنند از ارزش بالاتری برخوردارند لذا شهدای جاویدالاثر از دیگر شهدا مقام و منزلت بیشتری در نزد خداوند دارند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، شهرستان بابل پایتخت شهدای مازندران بیش از ۱۷۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است که ۲۰۰ شهید ورزشکار بودند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا