اجتماعی

گرد و غبار مسئله‌ای فرا مرزی است

هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و … پدیده گرد و غبار اظهار کرد: گرد و غبار یک مسئله فرا مرزی است که به مشارکت جمعی همه کشورها نیاز دارد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، استفان پریزنر در پایان اجلاس بین المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار اظهار کرد: بر اساس قطعنامه سازمان ملل که در دسامبر ۲۰۲۲ برگزار شد، اجلاس بین‌المللی امسال برگزار شد که امیدواریم به نتایج خوبی برسد.

وی افزود: در جلسه افتتاحیه رئیس جمهور پیام روشنی را مبنی بر عمومی بودن چالش گرد و غبار بیان کرد که این مشکل نیازمند مشارکت بین‌المللی است.

هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: در طی این اجلاس، صحبت‌های زیادی درباره توفان‌های گرد و غبار شد و مذاکراتی نیز میان کشورهایی که تحت تاثیر گرد و غبار هستند صورت گرفت. همچنین به تغییرات اقلیمی و تخریب‌های اجتماعی، اقتصادی و تاثیرات چالش گرد و غبار اشاره شد. در این خصوص همه به این نتیجه رسیدند که با توجه به چند وجهی بودن توفان‌های ماسه و گرد و غبار، باید مشارکت بین‌المللی وجود داشته باشد.

وی افزود: پدیده‌هایی همچون گرد و غبار ما را مجاب می‌کنند که برای شناخت نقاط قوت خودمان و تقویت همکاری‌های مشترک تلاش کنیم. 

هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران تاکید کرد: نیمی از پدیده‌های طبیعی از دخالت‌های انسانی نشات می‌گیرند به همین دلیل اتخاذ اقدامات قطعی در خصوص آب، خاک و اتخاذ سیاست‌هایی برای جلوگیری از تخریب خاک و ایجاد یک صندوق مالی برای تامین نیاز جهت رفع این مشکل موردی است که تمام شرکت کنندگان به آن اشاره کردند.

پریزنر در پایان تصریح کرد: گرد و غبار یک مسئله فرا مرزی است که به مشارکت جمعی همه کشورها نیاز دارد تا آینده‌ای بهتر با هوای پاک و زندگی خوشحال برای مردم فراهم کنیم.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا