اجتماعی

از آمادگی تهران برای ۲۲ بهمن تا زمان واریز عیدی بازنشستگان

تهران برای راهپیمایی ۲۲ بهمن آماده شده است، از ساعت ۲۲ روز جمعه ۲۱ بهمن ماه برخی محدودیت‌های ترافیکی آغاز می‌شود و روز ۲۲ بهمن نیز ناوگان سه‌گانه حمل و نقل عمومی تهران خدمات ویژه‌ای برای جا به جایی شرکت کنندگان ارائه می‌دهد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، خدمات مترو در سال‌روز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، رایگان است و شرکت‌کنندگان در مراسم ۲۲ بهمن می‌توانند از  ابتدای صبح تا پایان مراسم راهپیمایی به صورت رایگان از مترو استفاده کنند.

 در عین حال با کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط ۱، ۲، ۳، ۴ و ۷ مترو، سرعت خدمت‌رسانی ناوگان ریلی در روز ۲۲ بهمن افزایش خواهد یافت.

همچنین شرکت واحد اتوبوسرانی تمهیداتی را برای شرکت‌کنندگان در مراسم ۲۲ بهمن پیش بینی کرده است که براساس آن ناوگان اتوبوسرانی تهران نسبت به جابه‌جایی شهروندان از میدان‌ها و مبادی اصلی شهر به سمت خیابان و میدان آزادی اقدام خواهد کرد.

چهارراه تهران‌پارس، یافت‌آباد، میدان خراسان، پایانه خاوران، میدان رسالت، شهرک شهید محلاتی، ابوذر، نازی‌آباد، فلکه دوم صادقیه، شهرک شهید باقری، تهرانسر، دولت‌آباد و میدان شهر ری، محل‌هایی اعلام شدند که اتوبوس‌ها، شهروندان را از آن نقاط سوار و در خیابان آزادی پیاده خواهند کرد و پس از پایان مراسم نیز مسافران را به مبادی اولیه باز خواهند گرداند.

سازمان تاکسیرانی با استقرار خودروهای وَن در محورهای مختلف شهر، شرکت‌کنندگان در مراسم راهپیمایی را به خیابان‌های آزادی و انقلاب اسلامی منتقل خواهد کرد.

برابر تصمیمات اتخاذ شده ممنوعیت‌های ترافیکی طی دو مرحله در مسیرهای راهپیمایی و منتهی به میدان آزادی اجرا خواهد شد. بر این اساس مرحله اول محدودیت‌ها از ساعت ۲۲ روز جمعه ۲۱ بهمن ماه اجرا خواهد شد و مرحله دوم محدودیت‌ها و به عبارتی ممنوعیت‌های اصلی تردد از ساعت هفت صبح روز ۲۲ بهمن ماه آغاز می‌شود.

جزئیات بیشتر درباره محدودیت‌های ترافیکی را اینجا بخوانید.

آخرین خبرها از زلزله ترکیه و سوریه

آمار تلفات زلزله آخرالزمانی ترکیه و سوریه همچنان رو به افزایش است. شمار قربانیان این زلزله‌ در ترکیه امروز از ۸۵۰۰ نفر عبور کرد و تعداد مصدومان نیز به حدود ۵۰ هزار نفر رسید و هیچ دور از ذهن نیست که این امار بیشتر هم شود.

تا ساعت ۱۲ امروز نیز شمار تلفات زلزله در سوریه ۲۵۳۰ نفر اعلام شده است.

این شرایط درحالی است که در پی سرمای شدید هوا و کندی عملیات نجات، نگرانی‌ها برای جان افرادی که هنوز در ترکیه و سوریه زیر آوار هستند، افزایش پیدا کرده و امدادگران هنوز نتوانسته‌اند به تمامی مناطق زلزله‌زده در این دو کشور دسترسی پیدا کنند.

صدور قرار جلب دادرسی برای دو مدیر محیط زیستی در پرونده قضایی «مهشاد» و «ریحانه»

قرار جلب دادرسی برای مهران نظری سلطان‌آبادی – مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی – و مختارخانی – رییس اداره محیط زیست شهرستان ارومیه – صادر شده است.

پرتو برهانپور یکی از وکلای اولیای دم مرحوم مهشاد کریمی و ریحانه یاسینیدر صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: قرار منع تعقیب مسئولان اداره محیط زیست آذربایجان غربی و ارومیه در خصوص ‎اتوبوس خبرنگاران نقض و قرار جلب به دادرسی در خصوص دو مسئول مربوطه به اتهام تسبیب در قتل غیرعمدی و ایراد صدمه بدنی غیرعمدی صادر شد.

وی تاکید کرده است: این قرار قطعی و غیرقابل اعتراض است.

توضیحات زاکانی درباره قبوری که قرار است به شهرداری عوارض بدهند

علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز در حاشیه جلسه هیات دولت مساله اخذ عوارض از قبور را مربوط به قبور عمومی ندانست گفته است: موضوع مربوط به آرامگاه های خانوادگی است که از سابق رسم بوده که در ازای ارایه خدمات، سالانه پولی از آنها گرفته می‌شد و این طرح مربوط به قبور عمومی نیست.

جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.

شهریه مدارس هیئت امنایی از حالت اجباری خارج می‌شود

به گفته احمد محمودزاده معاون وزیرآموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش مشارکت خانواده‌ها در اداره مدارس هیئت امنایی باید چند جانبه بوده و صرفا مادی و منوط به پرداخت شهریه نباشد، کما اینکه هم اکنون در برخی از استانهای کشور خانواده‌ها در حوزه‌های دیگری مثل ارائه خدمات پزشکی به دانش آموزان بیمار مدارس هیئت امنایی پای کار آمده‌اند.

محمودزاده با بیان اینکه مطرح شدن عنوان شهریه در مدارس هیئت امنایی از اول اشتباه بوده، گفته است: این مدارس با امکانات دولتی اداره می‌شوند، لذا به سمتی می‌رویم که شهریه این مدارس را از حالت اجباری خارج کنیم.

واریز «عیدی» بازنشستگان تا نیمه اسفند

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه بازدید از  مجله تفریحی زیباروز اعلام کرد که «عیدی» بازنشستگان تا نیمه اسفند واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان عیدی و پاداش پایان سال در دولت مشخص و ابلاغ شد، گفت: دولت به خزانه وصل است و ما به درآمد؛ باید تامین منابع کرده و سپس عیدی را پرداخت کنیم. در تلاشیم بتوانیم تا نیمه اسفند عیدی‌ها را پرداخت کنیم بااین حال امیدواریم زودتر هم پرداخت شود.

دو واکسن جدید وارد برنامه واکسیناسیون می‌شوند

دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه برای واکسن‌های جدید مانند HPV هم برنامه داریم، گفته است: در حال حاضر برای واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس هم برنامه داریم. باید زیرساخت‌های این واکسن‌ها در کشور ایجاد شود تا تولید داخلی آن‌ها را داشته باشیم که دو موسسه مانند انستیتو پاستور دارند روی آن کار می‌کنند. در مرحله بعد هم روی HPV کار خواهیم کرد.

به گفته وی، وزارت بهداشت مصمم است واکسن‌هایی که تاثیرات‌شان مشخص است، وارد برنامه واکسیناسیون کشور کند

فرشیدی همچنین گفته است: همچنین دنبال این هستیم که اگر منابع مالی تامین شود، تا زمانی که تولید داخلی اتفاق می‌افتد، دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کنیم.

برخی اخبار پربازدید امروز سرویس اجتماعی مجله تفریحی زیباروز:

احتمال توفان گرد و خاک در ۵ استان/ بارش و کاهش دما در نقاط مختلف کشور

بارش برف و باران در تهران/ کاهش دما تا روز جمعه

علائم شایع سرطان دهان

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا