استان ها

استقلال برای قهرمانی دیگر نباید امتیاز از دست بدهد

شکایت و شکایت‌کشی در فوتبال ایران متداول شده است

پیشکسوت تیم استقلال گفت: وقتی تمام تیم‌ها شاکی هستند یعنی خودشان از لحاظ فرهنگی، اخلاقی، تاکتیکی مشکل دارند.

سید علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص برتری استقلال مقابل پیکان در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: کسب چهارمین پیروزی متوالی باعث شد تا استقلال یک گام دیگر به صدرجدول نزدیک شود. اعضای تیم به این موضوع واقف هستند که از اینجا به بعد نباید امتیاز از دست بدهند تا در کورس قهرمانی باقی بمانند. در نیم فصل اول که ساپینتو در استقلال جا نیفتاده بود امتیازات مهمی از دست رفت ولی در این هفته‌ها نتایج خوبی کسب شده است. امیدوارم که بازیکنان بیش از همه واقف به این موضوع باشند که نباید مقابل هیچ رقیبی امتیاز از دست بدهند تا پا به پای سپاهان و پرسپولیس برای قهرمانی پیش روند.

**از تیم اول تا آخر لیگ برتر شاکی هستند

وی در واکنش به این موضوع که نیمکت استقلال باز هم آرام نبود و باشگاه استقلال هم از مجتبی حسینی سرمربی پیکان به دلیل استفاده از الفاظ رکیک شکایت خواهد کرد، تصریح کرد: متأسفانه از تیم اول تا آخر لیگ برتر شاکی و عصبی هستند. به جای آنکه به تاکتیک تیم خود توجه کنند به حاشیه‌ها رو می‌آورند. فکر می‌کنند با پرخاشگری و سر و صدا روی داور، تیم مقابل تحت تأثیر قرار می‌گیرد و مسئله تاکتیکی حل می‌شود. در ایران باید قوانین سفت و سخت با مجریان قانونی و کارآمد روی رفتارهای مربیان و دیگر عوامل تیم‌ها روی نیمکت‌ها تمرکز کنند. این موضوع باعث می‌شود تا حساب کار دست کادرهای فنی بیاید و حواس خود را معطوف به تاکتیک‌هایی کنند که منجر به نتیجه گرفتن تیم‌شان شود. در اروپا و نقاط دیگری که فوتبال با کیفیتی را شاهد هستیم به خاطر قبول کردن نظارت داور است و شاهد پرخاشگری نیستیم.

**شکایت کردن مشکل اصلی را حل نمی‌کند

مهاجم سابق استقلال یادآور شد: جای تأسف فراوان دارد که با هر سوت داور هر دو تیم طلبکار هستند. وقتی نمی‌توانند فوتبالی به گل برسند و راهکاری برای برتری بر حریف ندارند با اعتراض به داور و درگیری با نیمکت تیم مقابل به دنبال کسب نتیجه هستند. این موضوع باب شده و با اجرای قوانین سخت‌تر توسط مجریان قانون می‌توان اوضاع را مساعد کرد تا هیچ‌یک از بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم‌ها جرئت نکنند با اعتراض به داور امنیت روانی او را بگیرند. شکایت و شکایت‌کشی متداول شده و همه از یکدیگر طلبکار هستند. تا وقتی بی قانونی‌ها به خطاکاران تفهیم نشده، شکایت کردن مشکل اصلی را حل نمی‌کند. نهایتاً جریمه‌ها و محرومیت‌ها فایده‌ای که باید را ندارد. فوتبال ایران در حال درجا زدن است و به جای آنکه به اصل فوتبال برسیم و لذت ببریم درگیر مسائل حاشیه‌ای هستیم که بر سلامت روانی جامعه هم تأثیر منفی می‌گذارد. وقتی تمام تیم‌ها شاکی هستند یعنی خودشان از لحاظ فرهنگی، اخلاقی، تاکتیکی مشکل دارند و می‌خواهند با شکایت و محکوم کردن همدیگر به اهداف خود برسند.

**استقلال می‌تواند جبران کند

موسوی در مورد اینکه استقلال در بازی‌های مهم آمار خوبی ندارد و با توجه به مدعیانی چون سپاهان و پرسپولیس می‌تواند به قهرمانی امیدوار باشد، عنوان کرد: تیمی که قهرمانی می‌خواهد باید یقه تیم‌هایی که رقیب اصلی‌اش هستند را در طول فصل بگیرد. استقلال در بازی با برخی تیم‌های مدعی موفق نبوده ولی می‌تواند تا پایان فصل جبران کند. ۱۰ بازی باقیمانده و هر بازی حکم یک فینال را دارد. مهم‌ترین مسئله این است که نباید دچار لغزش شود. گذشته‌ها گذشته و از اینجا به بعد باید بهترین نتایج کسب شود. باید تمرکز خود را روی بازی‌های پیش رو بگذارد و بتواند حداکثر امتیازات را جمع کند. 

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا