استان ها

افتتاح ۶۳ پروژه در شهرک‌های صنعتی استان سمنان در دهه فجر

مجله تفریحی زیباروز/سمنان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از افتتاح و بهره‌برداری ۶۳ پروژه زیرساختی و ۱۵ طرح سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی این استان در دهه فجر خبر داد.

محمدرضا باقری شامگاه یکشنبه، ۱۵ بهمن در نشست خبری با رسانه‌ها که در محل نمایشگاه “روایت پیشرفت” برگزار شد، اظهار کرد: در طول دهه فجر ۶۳ پروژه زیرساختی و عمرانی در شهرستان‌های هشتگانه استان به بهره‌برداری می‌رسد که ۴۸ پروژه از آنها پروژه عمرانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های عمرانی آماده افتتاح شامل پروژه‌های زیرسازی و جدول‌گذاری و آسفالت، اجرای شبکه آب، شبکه داخلی گاز، روشنایی و پست هوایی، فیبر نوری و ابنیه‌هایی نظیر ایستگاه‌های آتش‌نشانی و ساختمان نگهبانی و… هستند.

وی ادامه داد: هفت پروژه زیرساختی ۱۲پروژه پساب، هفت پروژه روشنایی و برق‌رسانی و پنج پروژه گازرسانی، پنج پروژه ابنیه و یک پروژه فیبر نوری در بین این پروژه‌ها قرار دارند.

وی اضافه کرد: در دهه فجر ۱۷ پروژه در سمنان، پنج پروژه در مهدیشهر، دو پروژه در شهرستان میامی، ۹ پروژه در گرمسار، پنج پروژه در شاهرود، سه پروژه در سرخه، ۶ پروژه در دامغان و یک پروژه در شهرستان آرادان به بهره‌برداری می‌رسد.

باقری گفت: علاوه‌بر این ۱۵ طرح صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۲۴ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال نیز در شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و مهدیشهر به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآوری کرد: با افتتاح این پروژه‌ها یک‌هزار و ۴۰۰ اشتغال مستقیم و افزون‌بر ۲۰۰ اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

این عضو شورای اشتغال استان گفت: همچنین در ایام‌الله دهه فجر ساختمان آتش‌نشانی منطقه ویژه اقتصادی سمنان با صرف اعتباری در حدود ۳۷ میلیارد ریال آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.

تخصیص منابع آبی مهمترین ماموریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان

وی از تامین و تخصیص منابع آبی به عنوان مهمترین ماموریت و اولویت کاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در دولت سیزدهم نام برد و خاطرنشان کرد: شهرک‌های صنعتی استان در سرجمع تامین منابع آبی، دچار مشکل هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، کل منابع آبی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان را کمتر از یک درصد اعلام و تصریح کرد: کل منابع آبی در اختیار بخش صنعت در استان حدود سه درصد است.

باقری از تامین آب برای واحدهای مستقر در شهرک‌ها به عنوان اولویت نخست این دستگاه نام برد و ادامه داد: در همین راستا یک کمیته نیز در شرکت شهرک‌های صنعتی استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به توفیقات شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در یکی دو سال اخیر، اظهار کرد: از سال ۱۳۶۸ که اولین شهرک صنعتی در استان راه‌اندازی شده تا سال ۱۴۰۰ در مجموع ۴۲۰ لیتر آب در هر ثانیه به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تخصیص یافته اما در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۲۴۰ لیتر آب در ثانیه برای شهرک‌های صنعتی استان تامین شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به اهمیت طرح‌های تامین آب در شهرک‌های صنعتی استان ادامه داد: آب تامین‌شده در این دو سال به تنهایی به اندازه ۵۰ درصد از کل آب تامین شده از سال ۱۳۶۸ تا ۱۴۰۰ است.

باقری از پل روگذر شهرک صنعتی سمنان به عنوان یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در استان نام برد و افزود: این پروژه از سال ۱۳۷۵ به صورت نیمه‌کاره مانده بود و این دولت با تخصیص اعتبار لازم آن را تکمیل کرد و ان‌شاءالله فردا به بهره‌برداری نهایی می‌رسد.

دو برابر شدن منابع آبی شهرک‌های صنعتی سمنان تا پایان دولت سیزدهم

وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان جدا از هزینه‌کرد ۲۰ میلیارد تومانی در این پروژه، بیش‌از ۳۰ میلیارد تومان نیز در بخش‌های جنبی این پروژه هزینه کرده است. البته این پروژه از سوی وزارت مسکن و شهرسازی احداث و تکمیل شده و اطلاعات کامل پروژه نیز از طریق این اداره کل اعلام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از در دست اجرا بودن چهار طرح تامین آب برای شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این پروژه‌ها ۴۰۵ لیتر بر ثانیه به منابع آبی شهرک‌های صنعتی استان اضافه و منابع آبی در اختیار واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان دو برابر می‌شود.

باقری عنوان کرد: هدف‌گذاری اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی این استان در حوزه تامین آب، اجرای چهار پروژه بزرگ خط انتقال پساب‌ شهری در شاهرود، دامغان و سمنان و نیز انتقال آب از حبله‌رود به شهرک‌های صنعتی گرمسار و ایوانکی است و با اجرایی شدن این پروژه‌ها، منابع آبی افزون بر ۴۰۰ لیتر بر ثانیه برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تامین می‌شود.

وی از تلاش برای تسریع در اجرای پروژه‌ها خبر داد و اظهار کرد: همه تلاش و همت خود را به کار می‌گیریم که این پروژه‌ها تا پایان دولت سیزدهم به سرانجام برسند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا