استان ها

افزایش بادهای گرم و خشک همراه با گرد و خاک در هرمزگان

مجله تفریحی زیباروز/هرمزگان کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر و شب در مناطق دریایی هرمزگان با افزایش سرعت باد جنوب غربی دریا متلاطم است.

مرضیه سی سی پور در گفت و گو با مجله تفریحی زیباروز، افزود: در ساعات بعدازظهر و شب در مناطق دریایی هرمزگان افزایش سرعت باد جنوب غربی خواهیم داشت که سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرعت باد در نقاطی از تنگه هرمز گاه به نزدیک ۳۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج در محدوده ۱۲۰ سانتیمتر می رسد، تصریح کرد:  توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر و شب شناورهای سبک و صیادی برای تردد ایمن احتیاط‌های لازم را در نظر داشته باشند.

سی سی پور با اشاره به اینکه طی فردا جمعه ۳ شهریور همین شرایط تدوام خواهد داشت و از روز شنبه ۴ شهریور با تغییر جهت سرعت باد به جنوب شرقی، دریای عمان و تنگه هرمز با افزایش باد جنوب شرقی متلاطم پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با توجه به رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات استان رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود. 

وی با بیان اینکه از روز شنبه ۴ شهریور شرایط بارش‌های همرفتی در ارتفاعات استان تقویت خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، وقوع گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای نقاط شرقی و مرکزی استان دور از انتظار نخواهد بود. 

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان با اشاره به اینکه طی فردا نیز در مناطق شرقی استان افزایش بادهای گرم و خشک همراه با گرد و خاک محتمل خواهد بود، عنوان کرد: از لحاظ دمایی طی امروز و فردا در غالب مناطق استان افزایش دما خواهیم داشت که در برخی مناطق شرقی و غربی استان قابل توجه پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا