حوادث

بارندگی شدید و سیل در آرژانتین

بارندگی شدید منجر به جاری شدن سیلاب در حومه «بوئنوس آیرس»، پایتخت آرژانتین شده است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز به نقل از رویترز، در پی بارندگی شدید در در حومه بوئنوس آیرس، هشدار نارنجی نیز صادر شده است.     

در تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط رسانه‌های محلی، افراد آسیب دیده از سیل و بارندگی، لوازم و وسایل خانگی خیس شده خود را نشان می دادند.

در همین حال، سیل و بارندگی در حرکت پروازها نیز اختلال ایجاد کرده است.

همچنین مقامات محلی اعلام کرده اند که وضعیت را زیر نظر دارند و عملیات امدادی را هماهنگ می‌کنند.

«راشاتودی» نیز گزارش داده که مردم در برخی مناطق درگیر، مجبور به ترک منازل خود شده اند.

عوامل متعددی در جاری شدن سیل نقش دارند؛ اما گرم‌تر شدن اتمسفر به دلیل تغییر اقلیم که بشر عامل آن است، احتمال وقوع بارندگی‌های سیل آسا را بیشتر کرده است.

دمای زمین از زمان شروع عصر صنعتی تاکنون ۱.۱ درجه گرمتر شده و اگر کشورها به شدت از تصاعد گازهای گلخانه‌ای کم نکنند، روند گرمایش ادامه خواهد یافت.

با گرمتر شدن هوا، رطوبت بیشتری در اتمسفر ذخیره می‌شود که بارندگی شدیدتر در مدت زمان کوتاه‌تر و گاه در ناحیه‌ای محدود را به دنبال دارد.

دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتا خود ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر، شدید و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سال‌هاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.

هشت سال گذشته داغ‌ترین سال‌های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. همچنین طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده نیز تقریبا به طور قطع گرم‌ترین سالی بوده که تاکنون ثبت شده است و در همین حال دوره بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی گرم‌ترین دوره ثبت‌شده خواهد بود.

انتهای پیام

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.
دکمه بازگشت به بالا