اجتماعی

برف‌روبی و پاک سازی معابر درون شهری و برون شهری در رصد فرمانداری تهران

معاون عمرانی فرمانداری تهران از رصد برف روبی و پاک سازی معابر درون شهری و برون شهری از سوی فرمانداری تهران خبر داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، سعید بشیری گفت: همزمان با آغاز بارش‌ها، نیروهای شهرداری در کلیه مناطق شهری تهران و عوامل راهداری و دهیاری‌ها در محورهای برون شهری و روستاها بویژه در نقاط حساس و از پیش تعیین‌شده مستقر شدند تا نسبت به رفع مشکل موجود در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند تا اختلالی در تردد شهروندان در هنگام بارش برف و باران ایجاد نشود.

وی افزود: در همین راستا اقداماتی از قبیل پاکسازی و لایروبی مجدد انهار و سرکشی و بررسی معابری که از قبل دچار مشکلاتی بودند در دستور کار قرار گرفت.

معاون عمرانی فرمانداری تهران تاکید کرد: از ساعات بامدادی روز سه‌شنبه که بارش باران در شهر تهران آغاز شده است، برابر گزارش شهرداری حدود ۱۰ هزار نیروی انسانی و حدود ۷ هزار دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین تمام نقاط حساس شهر را پوشش داده‌ و در آماده‌باش کامل هستند و تا پایان بارش‌ها در محل‌های ماموریت خودشان مستقر خواهند بود. این آمادگی سراسری است، اما در برخی مناطق با توجه به وسعت بیشتر و همچنین احتمال بارش برف و یخبندان در ارتفاعات، این آمادگی بیشتر است.

بشیری افزود: با نظارت بخشداران محترم، پرسنل دهیاری با تمام توان در روستاهای بخش کن، مرکزی و آفتاب شهرستان تهران و نیز عوامل راهداری بویژه در محور تهران-کرج، سولقان-امامزاده داود (ع) و وردیج-واریش و محورهای شرقی، جنوبی و شمالی تاکنون چندین مرحله عملیات برف روبی و پاک سازی را انجام دادند. 

وی ادامه داد: به منظور مدیریت بحران برف ستادی در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ساعات اولیه تشکیل و برنامه ریزی لازم صورت می پذیرد. شهروندان تهرانی درصورت مواجهه با موارد آب‌ماندگی و آب‌گرفتگی می‌توانند به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند تا پرسنل و نیروهای خدمات شهری شهرداری برای برطرف کردن مشکل اقدام کنند.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا