حوادث

برف و باران از فردا در اغلب شهرها/شب برفی پایتخت با کمینه دمای 4 درجه

: فتاب‌‌نیوز:

صادق ضیاییان در گفت وگو با فارسا ، درباره آخرین شرایط جوی کشور توضیح داد: از اواخر امشب سیستم بارشی فعال از مرزهای غربی وارد کشور می شود و فردا در استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، گیلان ، مازندران ، زنجان ، کردستان وارد کشور می شود. کرمانشاه ، لرستان ، ایلام ، خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، همدان ، استان مرکزی ، البرز ، قزوین ، قم و تهران باعث برف و باران و وزش باد شدید موقتی می شوند.

مدیر ارشد پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا علاوه بر این شرایط در غرب و جنوب غربی و همچنین در استان های جنوبی و مناطق مستعد تگرگ خواهیم داشت.

وی افزود: روز بعد باران در شمال غربی ، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به طور عمده به صورت برف و شدت بارندگی در شمال غربی ، غرب و سواحل مرکزی دریای خزر و همچنین استانهای واقع در دامنه زاگرس مرکزی است.

ضیائیان افزود: روز جمعه ششم آذرماه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب تا حدودی کاهش می یابد اما همچنان در اکثر مناطق کشور به جز در سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، خراسان جنوبی و جنوب کرمان بارش باران خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه شدت باران در شمال و شرق خوزستان ، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد است.

ضیائیان افزود: روز شنبه 8 آذر در مناطق غربی و جنوب غربی کشور ، مرکز کشور و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز میانه ، شمال فارس و همچنین شمال خلیج فارس و استانهای بوشهر یزد بارش باران پیش بینی می شود.

وی افزود: روز یکشنبه علاوه بر این مناطق ، در استانهای ساحلی دریای خزر و شمال غرب نیز باران خواهیم داشت ؛ شدت بارندگی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در لرستان ، خوزستان ، چهارمحال و بختیاری ، ایلام ، کرمانشاه ، کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. .

ضیاییان گفت: دریای خزر تا دو روز آینده و همچنین خلیج فارس ، تنگه هرمز و غرب دریای عمانی از فردا تا یکشنبه هفته آینده آشفته خواهد بود.

* بارش برف در پایتخت از فردا شب

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با تشریح وضعیت آب و هوای پایتخت گفت: آسمان تهران صبح روز 6 آذر به تدریج ابری همراه با باران خواهد بود و در شب آسمان تهران ابری همراه با باران و برف ، حداکثر و حداقل خواهد بود. دمای هوا در پایتخت فردا 9 و 4 درجه خواهد بود.

وی افزود: روز بعد بندرعباس با حداکثر دمای 23 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود و اردبیل با حداقل دمای 2 درجه زیر صفر و تبریز با حداقل دمای سه درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

* باران محصولات مایع کمتر از سال گذشته است

ضیاییان در تشریح وضعیت بارندگی اخیر گفت: “میانگین بارندگی در کل کشور از ابتدای سال زراعی (اکتبر 1999) تا 25 دسامبر 31.6 میلی متر بود ، میزان بارش سال گذشته در این دوره 40.4 میلی متر بود ، که میزان بارندگی امسال 21. 9 درصد کمتر از سال گذشته است.

دکمه بازگشت به بالا