اجتماعی

تاکید دادستان کل کشور بر تشکیل مستمر و منظم جلسات ستادهای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی

دادستان کل کشور گفت: رعایت و مراقبت از شان دستگاه قضایی و خدشه وارد نشدن به جایگاه آن در ایام انتخابات بسیار حساس و مهم است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، جلسه هفتگی شورای معاونین دادستانی کل با حضور اعضاء و به صورت ارتباط تصویری برخط با دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور با موضوع انتخابات برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی در این جلسه با تسلیت وفات حضرت زینب(س) بر تشکیل منظم و مستمر جلسات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی تاکید کرد و گفت: این ستاد راهبری بسیار خوبی در امر پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی داشته و در سطح استان و شهرستانها در رفع موانع و مشکلات بسیار موثر خواهد بود.

** بی‌طرفی انتخاباتی رعایت و بر اجرای درست آن نظارت شود

وی اظهار کرد: موضوع مهمی که همه دادستان‌ها و همچنین همکاران در دادسراها باید مراقبت نمایند عدم حضور در جلسات و مراسمی است که شائبه جانبداری دارد. ما مامور به اجرای قانون بوده و نباید اقدامات و حضور ما به نحوی باشد که به بی‌طرفی انتخاباتی خدشه وارد گردد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه لازم است ضمن رعایت این مسئله، بر بی‌طرفی نهادها و دستگاه‌های مختلف هم نظارت داشته باشیم تصریح داشت:‌ رعایت و مراقبت از شان دستگاه قضایی و خدشه وارد نشدن به جایگاه آن در ایام انتخابات بسیار حساس و مهم است.

موحدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، آن را چراغ راه جامعه و نسل آینده کشور دانست و گفت: در این بیانیه به خوبی ماهیت انقلاب اسلامی، دستاوردها، چالش‌های پیش رو و راه‌های عبور از آنها تبیین و تشریح گردیده است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: لازم است خطباء، معلمان، اساتید دانشگاه و دیگر صاحبان تریبون ابعاد این بیانیه را برای همه اقشار جامعه بازگو و تبیین نمایند. به واقع جهاد تبیین فتوا و حکم ولی امر مسلمین است و پرداختن به آن وظیفه همه مکلفین می‌باشد.

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات و مقابله با فتنه‌های داخلی و حضور در صحنه‌های ملی و استکبارستیزی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌داند.

** دستاوردهای بیشمار انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شود

دادستان کل کشور در پایان سخنان خود بر مطالعه، تبلیغ و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: در آستانه ایام الله دهه فجر هستیم و یکی از تکالیف جدی همه ما جهاد تبیین و تشریح دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. از این رو مناسب است که همه مسئولان از فرصت پیش‌رو به نحو خوبی بهره گرفته و موفقیت‌ها و پیشرفت‌های متعدد انقلاب اسلامی را در بخش‌های مختلف برای عموم مردم بازگو نمایند.

گفتنی است در این جلسه به مسائل و موضوعات مرتبط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پرداخته و ضمن استماع نظرات تعدادی از دادستانهای مراکز استانی به سوالات و نظرات دادستان‌های استان‌ها و شهرستانها پاسخ داده شد.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا