استان ها

تولید تایر بارز کردستان در سال‌جاری بە ٤۰ هزار تن می‌رسد

مجله تفریحی زیباروز/کردستان مدیرعامل کارخانە بارز استان کردستان گفت: تولید تایر کارخانە بارز کردستان در سال جاری بە ٤۰ هزار تن خواهد رسید.

کاوە مفاخری امروز (۱۰تیر) در نشست با اصحاب رسانە استان اظهار کرد: کارخانە بارز یکی از مصوبات و ثمرات سفر مقام معظم رهبری بە استان کردستان در سال ٨٨ بود کە در سال ۹۲ بە فاز اجرایی و در سال ۹٦ نیز بە بهرەبرداری رسید.

وی عنوان کرد: ظرفیت اسمی این کارخانە ٤۰ هزار تن تولید در سال است کە در سال جاری با اجرای فاز توسعە این مهم محقق خواهد شد.

مفاخری از افزایش ۲٦ درصدی تولید در سال جاری نسبت بە مدت مشابە سال گذشتە خبر داد و بیان کرد: میزان تولید این کارخانە در سال گذشتە ۳٨ هزار تن بودە کە با اجرای فاز توسعەای آن این ظرفیت بە ٤۰ هزار تن در سال جاری و در سال ۱٤۰٤ بە ٥۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

وی افزود: بارز کردستان در حال حاضر بزرگترین واحد تولید کنندە لاستیک رادیال در کشور است و ۲٥ درصد از لاستیک رادیال از سایز ۱۳ تا ۲۰ اینچ کشور در این کارخانە تولید می‌شود.

مفاخری میزان تولید تایر در سال گذشتە را ۳٨ هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: نسبت بە مدت مشابە سال گذشتە افزایش ۱۱ درصدی تولید را داشتە است.

بە گفتە وی، در حال حاضر ۹٥٥ نفر در این کارخانە مشغول بە کار هستند کە با اجرایی شدن فاز توسعەای این کارخانە برای ۳۰۰ نفر دیگر اشتغالزایی خواهد شد.

مفاخری یکی از مشکلات کارخانە بارز را عدم تامین ارز عنوان کرد و گفت: بحث تامین ارز یکی از مباحثی است کە امروزە بسیاری از واحدهای تولیدی و بە تبع آن کارخانە بارز با آن روبەرو است. از آن‌جایی کە ۳۰ درصد از مواد اولیە تایر بارز وارداتی است، ادامە تولید و خرید مواد اولیە آن و ترخیص آن از گمرک نیازمند تامین ارز است.

مفاخری یادآور شد: این مجموعە حتی با وجود مشکلاتی در حوزە تامین ارز نە تنها تعطیلی و افت تولید نداشتە، بلکە افزایش تولید هم داشتە بەگونەای کە در مدت سە ماهە نخست سال جاری ۲۳ درصد افزایش تولید داشتە است.

وی در پایان بە گردش مالی کارخانە بارز در استان کردستان گریزی زد و گفت: میزان گردش مالی این شرکت در بانک‌های استان کردستان ٥ درصد بود کە خوشبختانە این میزان بە ۳۰ درصد رسیدە است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا