استان ها

جزئیات خدمات ارتباطاتی ویژه ایام اربعین حسینی/ دانش‌بنیان‌ها برای افزایش کیفیت سرویس‌های ارتباطی پای کار آمدند

گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، همه ساله با فرا رسیدن روز اربعین حسینی، ارائه خدمات ارتباطی پایدار و با کیفیت یکی از نیازهای زائران در مناطق مرزی ایران و عراق و همچنین در مسیرهای تردد زائران است. عراق. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی توسعه و ارائه خدمات ارتباطی در ایام اربعین نقش بسزایی دارد و عملکرد این وزارتخانه سهم بسزایی در رضایت یا نارضایتی زائران ایرانی از امکانات دولت دارد. اربعین. امسال وزارت ارتباطات به همراه اپراتورهای تلفن همراه و ثابت تدابیر و خدماتی را برای خدمات ارتباطی زائران اربعین در نظر گرفت و این مسئولان این وزارتخانه با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان تلاش می کنند خدمات بهتری به زائران ارائه کنند. شرکت ها

ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت در ایام اربعین مستلزم آماده سازی زیرساخت های ارتباطی مانند تجهیزات فنی و بسترهای مختلف همسو با خدمات اپراتور است. از سوی دیگر نیاز به خدمات ارتباطی در ایام اربعین تنها به ایران محدود نمی شود و زائران پس از خروج از کشور همچنان از شبکه ارتباطی استفاده می کنند، بنابراین هماهنگی بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران ضروری است. و تنظیم کننده ارتباطات در عراق باید انجام شود. تجربه مراسم معروف اربعین حسینی در سال های گذشته نشان می دهد که با وجود آمادگی نسبی طرف ایرانی در ارائه خدمات ارتباطی، عراقی ها به دلیل به روز نبودن تجهیزات نمی توانند خدمات باکیفیتی به زائران ارائه کنند.

لزوم ارائه اینترنت با کیفیت و رایگان به زائران اربعین حسینی

گزارش نهادهای مسئول ارتباطات و فناوری اطلاعات حاکی از فرسودگی زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق مرزی ایران و عراق است و توانایی ارائه خدمات به خیل عظیم زائران اربعین را ندارد. در این راستا، وزارت ارتباطات به همراه اپراتورهای تلفن همراه و ثابت تلاش می کند تا با راه اندازی محتوای ارتباطی جایگزین، کیفیت ارائه خدمات اینترنتی به شهروندان را حفظ کند. یکی از الزامات حق زائران ایرانی، اطمینان از اینترنت رایگان و باکیفیت در گذرگاه ها و جاده های مرزی عراق است.

جزئیات خدمات ارتباطی ایام اربعین حسینی

جزئیات خدمات ارتباطی زائران اربعین

وزارت ارتباطات در نظر دارد با مشارکت اپراتورها اینترنت رایگان در اختیار زائران اربعین در اقصی نقاط کشور به ویژه مناطق مرزی مشترک ایران و عراق قرار دهد. این در حالی است که پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی شبکه فیبر نوری بین شهرهای نجف و کربلا خبر داده بود، اما با توجه به گستردگی این پروژه و نیاز به زمان بیشتر برای راه اندازی کامل آن، پروژه در دسترس قرار گرفت. او قبول نکرد

با این وجود، بین شهرهای نجف و کربلا، با هماهنگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات عراق، اینترنت وای فای رایگان در اختیار زائران قرار خواهد گرفت. معاون فناوری اطلاعات پست، ارتباطات و نظارتی ایران در این خصوص می گوید: 50 نقطه اتصال وای فای رایگان توسط اپراتور ITPC عراق در طول مسیر برای زائران ایرانی نصب شده است.

از ارائه اینترنت رایگان در مسیر نجف به کربلا تا بالن های فضایی در مرز مهران

به گفته عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات، سازمان نظارتی عراق متعهد شده است تا به زائران اربعین در مسیر نجف به کربلا، اینترنت رایگان ارائه دهد و اپراتورهای عراقی نیز باید شرایط لازم را برای دسترسی به این شبکه فراهم کنند، هرچند اپراتورهای عراقی این موضوع را اعلام نکرده اند. کیفیت خدمات اینترنت رایگان در ایام اربعین امیدواریم زائران از این خدمات رضایت داشته باشند.

وی ادامه می دهد: امسال تلاش کردیم پروژه راه اندازی شبکه نوری ایران و عراق بین نجف و کربلا را انجام دهیم، اما این پروژه انشالله سال آینده به بهره برداری می رسد. در هر صورت امسال به زائران اینترنت رایگان ارائه می شود. همچنین یک بالون مدیریت فضا در پایانه مرزی مهران مستقر شود تا اینترنت وای فای رایگان برای جلوگیری از اختلالات ارتباطی فراهم شود.

حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران در این خصوص می گوید: با توجه به اینکه با افزایش جمعیت در مرزها، احتمال اشباع و ارتباط نامناسب وجود دارد، امسال سعی کردیم این مشکلات فنی را برطرف و امکان روان سازی را فراهم کنیم. از این نظر در ایام اربعین بالن های فضایی می توانند به عنوان پشتیبان و پشتیبان خوبی برای سایر خدمات ارتباطی عمل کنند.

جزئیات خدمات ارتباطی ایام اربعین حسینی

فراخوان فعالان فناوری و اکوسیستم های دانش برای ارائه خدمات ارتباطی

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در همایش «همگام با اربعین، با فناوری» که با حضور بسترهای داخلی برگزار شد، در گفتگو با مدیران این شرکت ها وعده داد. در صورتی که خدمات ارتباطی ارائه شده در این همایش مورد تایید ارزیابی های فنی قرار گیرد، از ظرفیت آنها برای ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت به زائران استفاده می شود. از این رو شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اقدام به ارائه «بسته فناوری» برای خدمت رسانی به زائران اربعین در ایام اربعین کرده اند. اپلیکیشن ها و پلتفرم های داخلی با ارائه خدمات مختلف از جمله اشتراک خودرو به مرزها، تعیین موقعیت مکانی بدون نیاز به اینترنت، خدمات پزشکی آنلاین، ساماندهی ارائه دهندگان خدمات و دریافت کنندگان خدمات و ده ها خدمات دیگر فعال شده اند تا زائران سید و سالار شهیدان کربلا بدون هیچ مشکلی برپا می شود، آنها با ایران و سایر نقاط جهان ارتباط دارند. اطلاعات تکمیلی خدمات ارتباطی ویژه ایام اربعین حسینی در سایت arbaeen.ito.gov.ir قابل مشاهده است.

اگر در عراق به کمک نیاز دارید، به «فانوس» بروید؟

محسن احمدی، سرپرست تیم نرم افزاری اپلیکیشن «فانوس» درباره خدماتی که این اپلیکیشن به زائران اربعین ارائه می کند، می گوید: اپلیکیشن فانوس یک موکب مجازی است که زائر را به خادم تبدیل می کند، به عبارتی این پلتفرم یک دستیار هوشمند است. که در سفر اربعین به شما خدمت می کند و فرصت خدمت رسانی به دیگر زائران را فراهم می کند.اگر می توانید ویلچر را صد متر فشار دهید می توانید به کسی کمک کنید و از یک زائر به خادم امام حسین (ع) تبدیل شوید. پزشک باشید و بخواهید نیم ساعت از وقتتان را در طول پیاده روی خدمت کنید، این ظرفیت برای شما ایجاد می شود تا به بیمار نزدیکتان خدمت کنید یا هر توانایی و تخصص دیگری که از شما لازم باشد به خدمت در حرم امام (ره) تبدیل شود. ).

وی با اشاره به لزوم حمایت وزارت ارتباطات از پلتفرم های داخلی، ادامه داد: وزارت ارتباطات قول مساعدت در زمینه ارتقا و تامین زیرساخت های اپلیکیشن ها و بسترهای داخلی را داده است که در صورت تحقق، مشوق ها افزایش می یابد. باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه حمایت هایی از نظر تبلیغاتی و زیرساختی انجام خواهد شد.»

اگر برای سفر به اربعین به دنبال همسفر می گردید «بهرامه» را ببینید.

احمد تابنده، رئیس هیئت مدیره گروه «بهرامه» درباره خدماتی که این اپلیکیشن به زائران اربعین ارائه می کند، می گوید: «این اپلیکیشن خدمات حمل و نقل را در دو قالب سرویس ناوگان (برای استفاده ویژه موکب ها و هیئت ها) ارائه می کند. و ارائه خدمات برای «ارائه خدمات حمل و نقل به نحوی که مالکان خودرو ظرفیت های خود را به این سامانه اعلام کنند و متقاضیان یا زائران از این ظرفیت های اعلام شده استفاده کنند در خدمت زائران اربعین است».

تابنده با اشاره به اینکه هدف اصلی این اپلیکیشن حمل و نقل مشترک است، تاکید می کند: «خدمات جابه جایی مسافر از طریق رالی، سرویسی است که این اپلیکیشن ارائه می کند». با توجه به حجم زیاد زائران اربعین در حال بازگشت از عراق، این اپلیکیشن امکان فروش الکترونیکی صندلی ناوگان مستقر در پایانه های مرزی را نیز در قالب خدمات جابجایی مسافر از طریق موکب فراهم می کند. در این سرویس هر شهروندی که قصد سفر به یکی از مرزهای کشور با خودروی شخصی خود را دارد می تواند اطلاعات شخصی، اطلاعات خودرو و در نهایت مسیر و زمان حرکت خود و همچنین ظرفیت های در اختیار خود را منتشر کند و پس از آن. بررسی و تایید اطلاعات هویتی در سیستم. امکان رزرو صندلی در آن خودرو برای سایر شهروندان فعال خواهد شد.»

رئیس هیئت مدیره این مجموعه فعال در حوزه ارتباطات در تشریح جزئیات این سرویس می گوید: با توجه به ازدحام جمعیت در زمان بازگشت، امکان فروش صندلی برای ناوگان مستقر در پایانه های مرزی وجود دارد. به صورت الکترونیکی به این ترتیب ابتدا امکان رزرو بلیط برای گروه های 30 و 40 نفره وجود دارد و مسافران می توانند تاریخ های داده شده را رزرو کرده و در زمان معین در ترمینال حضور داشته باشند. ناوگان بر اساس مقاصد مختلف چیده شده است و هر گروه از پیش رزرو شده که در ترمینال است به خودرویی متصل می شود که همزمان در ترمینال است.

وی درباره سیاست وزارت ارتباطات برای حمایت از شرکت‌ها و پلتفرم‌های داخلی می‌گوید: رویداد «سنتتیک با اربعین، با فناوری» و برنامه‌های مشابه، نقاط قوت و ضعف مجموعه‌ها را به وضوح بیشتر به دولت نشان می‌دهد و در این راستا , وزارت ارتباطات می تواند از این ظرفیت ها استفاده بهینه تر شود .

جزئیات خدمات ارتباطی ایام اربعین حسینی

آخرین وضعیت حجاج در عراق را در «بله» ببینید.

امین تجملیان، معاون پیام رسان «بله» درباره خدماتی که این اپلیکیشن به زائران اربعین ارائه می کند، می گوید: «این پیام رسان در کنار گزینه های مختلف پیام رسانی، بدون نیاز به اینترنت و بدون سیم کارت عراقی، سرویس اطلاع رسانی وضعیت را نیز به صورت رایگان ارائه می دهد. .

وی ادامه می دهد: این اپلیکیشن با همکاری استار پونساد سامانه اعلام وضعیت اربعین را در نسخه اندروید در دسترس تمامی کاربران خود قرار داده است. این سامانه ویژه ارتباط زائران اربعین را با خانواده و آشنایان خود انجام می دهد و زائران اربعین می توانند با ثبت وضعیت و اطلاع خانواده های خود بدون نیاز به اینترنت و یا خرید سیم کارت عراقی از آن به صورت کاملا رایگان با سیم کارت ایرانی استفاده کنند. و آشنایان در مورد وضعیت آنها. اگر مسافر هستید برای استفاده از این سیستم آخرین نسخه را نصب کرده و به قسمت “ویترین” بروید. در قسمت «اعلام وضعیت» وضعیت خود را ثبت کنید و در صورت داشتن مسافر برای اطلاع از وضعیت زائر اربعین کافیست شماره مسافر خود را در قسمت «مشاهده وضعیت» در «پنجره» این اپلیکیشن وارد کنید. در اربعین 1401 تنها با استفاده از سامانه اطلاع رسانی وضعیت اربعین می توانید دوستان و آشنایان خود را در عراق بدون اینترنت به راحتی پیدا کنید.

قائم مقام این اپلیکیشن پیام رسان با تاکید بر لزوم حمایت وزارت ارتباطات از بسترهای داخلی، «حفظ برنامه هایی مانند رویداد «همگام با اربعین، با فناوری» قطعا خالی از لطف نیست و تداوم این حمایت ها حائز اهمیت است. معرفی برخی محصولات فناورانه نیازمند اطلاع رسانی دقیق برای زائران اربعین است؛ بنابراین بسترهای ایرانی فعال در این حوزه نیازمند حمایت رسانه ای و تبلیغاتی هستند و وزارت ارتباطات می تواند با رفع این مشکل به شرکت های اپلیکیشن و فناوری داخلی کمک کند.

اکنون که دانش بنیان ها و استارت آپ های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات ارتباطی متنوع و باکیفیت در ایام اربعین حسینی آغاز به کار کرده اند، انتظار می رود وزارت ارتباطات بستر لازم را برای فعالیت این گروه های خلاق فراهم کند. علاوه بر رفع نیازهای ارتباطی زائران، انگیزه مضاعفی را برای توسعه نقش های بازیکنان فراهم می کند.تامین اکوسیستم دانش در کشور.

انتهای پیام/4144

دکمه بازگشت به بالا