اجتماعی

​تدارک ویژه وزارت رفاه برای استقبال از زوار پاکستانی اربعین

نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قرارگاه اربعین حسینی گفت: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متشکل از سازمان‌ها، صندوق‌ها و شرکت‌های وابسته، امسال تدارک ویژه‌ای برای استقبال از زوار پاکستانی اربعین در مرز میرجاوه دیده است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، مهری طالبی‌دارستانی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی و زائرسرای امام رضا(ع) میرجاوه اظهار کرد: امام حسین(ع) کشتی نجات همگان است و معارف حسینی، افراد مختلف را فارغ از رنگ، نژاد، مذهب و ملیت به خود جذب می‌کند.

وی افزود: حرکت درست در مسیر تمدنی اربعین می‌تواند جلوه عینی وحدت امت اسلامی باشد و همه را زیر چتر حسینی گردهم آورد.

طالبی‌دارستانی ادامه داد: با توجه به اینکه مرز میرجاوه به‌عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پذیرای زوار پاکستانی اربعین حسینی است که با رنج و سختی فراوان طی مسیر می‌کنند، در ستاد مرکزی اربعین و همچنین قرارگاه اربعین حسینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوب شد تا همه توان و ظرفیت برای استقبال مطلوب و در شأن زوار حسینی در مرز میرجاوه به کارگرفته شود.

نماینده‌ ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قرارگاه اربعین حسینی گفت: طی روزهای گذشته از سوی قرارگاه اربعین حسینی، ادارات‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های تابعه وزارتخانه در استان‌های خراسان‌جنوبی، کرمان، هرمزگان و یزد به‌منظور کمک به استان سیستان و بلوچستان در بحث ایجاد امکانات و پشتیبانی مطلوب برای پذیرایی از زائران پاکستانی امام حسین(ع) تعیین شدند.

طالبی‌دارستانی افزود: همچنین طی بازدیدی، مقرر شد تا با استفاده از ظرفیت خیرین و سایر دستگاه‌ها، ملزومات مورد نیاز قرارگاه اربعین حسینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان‌ و بلوچستان در مرز میرجاوه فراهم شود.

به گزارش روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی اظهار کرد: عاشورا دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر و گسترده‌ای است که هنوز همه ابعاد آن شناخته نشده و از تمامی ظرفیت‌های آن استفاده نشده است. از این منظر جریان اربعین یک جریان تمدنی پویا است که می‌تواند گام به گام زمینه‌ساز بروز ظرفیت‌های عاشورا در راستای تحقق غایی تمدن اسلامی در زمان ظهور امام زمان(عج) باشد که هر کسی با بضاعت خود می‌تواند در این مسیر متعالی فعال شود و نقش‌آفرین این عرصه حیات‌بخش باشد.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا