استان ها

خاموشی چاه‌های کشاورزی، عملکرد مزارع پنبه سبزوار را ۲۵ درصد کاهش داد

مجله تفریحی زیباروز/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: گرما و همچنین خاموشی چاه‌های کشاورزی عملکرد مزارع پنبه در این شهرستان را ۲۵ درصد کاهش داد.

 علی‌اصغر امانیان در گفت و گو با مجله تفریحی زیباروز با اشاره به برداشت ۱۰ هزار تن پنبه از سطح ۳۵۰۰ هکتار مزارع پنبه شهرستان سبزوار خاطرنشان کرد: همه ساله عملیات کشت پنبه از نیمه دوم فروردین آغاز و تا اواسط پاییز به طول می‌انجامد.

وی از فعالیت سه کارخانه پنبه پاک‌کنی در این شهرستان خبر داد و گفت: وَش پنبه برداشت شده در شهرستان توسط همین واحدهای صنعتی فرآوری شده و محصول آن به دیگر مناطق کشور ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار با اشاره به اینکه امسال ۳۵۰۰ هکتار از کشتزارهای سبزوار زیر کشت پنبه رفته بود، عنوان کرد: به طور میانگین از هر هکتار حدود ۲۶۰۰ کیلوگرم وَش پنبه برداشت شد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند شرایط اقلیمی مناسب، مدیریت مزارع، کشت نشایی و استفاده از بذرهای اصلاح شده شرایط مطلوبی را برای کشت پنبه در شهرستان سبزوار فراهم کرده اما امسال به دلیل گرما و همچنین خاموشی چاه‌های کشاورزی عملکرد مزارع ۲۵ درصد کاهش یافته است.

امانیان در ادامه به وضعیت تسهیلات خط مکانیزاسیون اشاره کرد و افزود: جذب اعتبار مکانیزاسیون شهرستان سبزوار منوط به همکاری و همراهی همه ادارات و زیر بخش‌های مدیریت جهاد کشاورزی و شعب بانک‌های کشاورزی شهرستان سبزوار است.

وی گفت: با توجه به تقاضای زیاد کشاورزان به جهت بهره‌مندی از تسهیلات موصوف و نقش اعتبارات در افزایش ضریب و درجه مکانیزاسیون ضروری است شعب بانک نسبت به جذب این اعتبار همراهی کنند و در صورت وجود موانع، در کارگروه نسبت به رفع آن اهتمام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا