استان ها

رشد ۱۴۹ درصدی صادرات و افزایش ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری کاسپین در ۹ ماهه نخست امسال

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، انزلی امین هورازی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 460 هزار تن کالا در مجتمع بندری کاسپین با ورود و خروج 142 فروند کشتی تخلیه و بارگیری شده است. از نظر تناژ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 59 درصد و تعداد رافت 43 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 101 کشتی در مجتمع بندری کاسپین تخلیه شده است، گفت: کالاهای تخلیه شده در بندر کاسپین شامل غلات، مواد اولیه دامی، روغن خام خوراکی مورد نیاز واحدهای تولیدی کشور، چوب و چوب است. کانتینرهای بار.

* افزایش 149 درصدی صادرات کالا از بندر کاسپین از ابتدای سال جاری تاکنون

دبیر اداره بازرگانی اوراسیا در منطقه رشد 54 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در مجتمع بندری کاسپین را نسبت به مدت مشابه سال قبل برشمرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 2600 TEU در مجتمع بندری کاسپین کالا تخلیه و بارگیری شده است که بر اساس آمار موجود در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 1690 TEU بوده است.

حریزیه افزود: در 9 ماهه امسال 802 TEU کالای کانتینری از طریق کریدور ایران – قزاقستان و روش حمل و نقل ترکیبی به چین صادر شد.

وی به افزایش 149 درصدی صادرات کالا از بندر کاسپین اشاره و تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود 12 هزار تن کالا در کانتینر اعم از مصالح ساختمانی و خشکبار و 32 هزار تن کالا بدون کانتینر حمل شده است. از جمله مصالح ساختمانی، قیر، رب گوجه فرنگی، محصولات نساجی، فرش، میله گرد، کف سنگر و تریلر، مواد شیمیایی از بندر کاسپین صادر می شود.

* افزایش 59 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری کاسپین

معاون کارگروه کریدورهای بین المللی آزاد انزلی افزود: کالاهای صادراتی از ابتدای امسال شامل ماشین آلات (تریلر مخازن، کف کانتینر)، مواد غذایی ( پوره سیب و رب گوجه فرنگی)، مواد شیمیایی و مصالح ساختمانی (قیر، فولاد گرد) بوده است. گچ و سنگ مرمر) و سایر محصولات ایرانی به روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و با حمل و نقل ترکیبی به چین صادر شد.

حریضایی اهمیت ترانزیت و صادرات مجدد کالا را یکی از برنامه های در دستور کار مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی برشمرد و خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی که از ظرفیت دو بندر در محدوده خود بندر بهره می برد. انزلی و بندر خزر، دروازه تجارت دریایی ایران با اوراسیا است. همچنین بهره گیری از این توافق اقتصادی فرصت مغتنمی برای توسعه اقتصاد دریا محور در دریاچه خزر و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی و کالاهای اساسی کشور است.

* تامین 227 هزار تن گندم خام مورد نیاز کشور از طریق بندر کاسپین

دبیر شورای لجستیک آزاد انزلی با اشاره به پهلوگیری و تخلیه 46 نفتکش در اسکله دلفین مجتمع بندری کاسپین گفت: 227 هزار تن نفت خام مورد نیاز واحدهای تولیدی کشور در این بندر تخلیه و به مرحله تولید منتقل شد. واحدهای فرآوری و بسته بندی می باشد.

مهندس افقی افزایش 55 درصدی واردات نفت را نسبت به مدت مشابه سال گذشته برشمرد و ادامه داد: از آغاز بهره برداری از مجتمع دلفین مجتمع بندری کاسپین در سال 1396 تاکنون 745 هزار تن روغن خوراکی خام به عنوان یکی از کالاهای اساسی تولید شده است. .. از طریق بندر خزر 151 نفتکش وارد کشور شد.

وی ادامه داد: تنوع بخشی به واردات و صادرات کالا در مجتمع بندری کاسپین، تکمیل زیرساخت های بندری، ایجاد شهرک صنعتی در پسکرانه و همچنین حوزه آبخیز بالا و مجتمع بندری پوشکرانه گسترده تر، کاهش هزینه های حمل و نقل کالا، فعال سازی بین المللی مسیرهای ترانزیتی مزیت مجموعه بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی است.

* افزایش 20 درصدی حمل و نقل کالا توسط 16 هزار دستگاه کامیون سنگین و تریلر در بندر کاسپین

دبیر شورای لجستیک آزاد انزلی با اشاره به رشد 20 درصدی حمل و نقل زمینی کالا در مجتمع بندری کاسپین از ابتدای امسال تاکنون، گفت: در 9 ماهه امسال 16 هزار و 211 دستگاه کامیون سنگین و تریلر جابجا شده است. کالاهای وارد شده به مجتمع بندری کاسپین به تمام نقاط کشور. حمل و نقل یا صادرات و ترانزیت کالا در E

مجتمع بندری حمل شده است.

هزاری تاکید کرد: در خصوص فعال شدن خط ترانزیتی خودروهای خلیج فارس به کشورهای حوزه خزر از بندر خزر، از ابتدای فعال شدن این خط ترانزیتی، هزار و 451 خودروی سواری از مجتمع بندری خزر به کشورهای قزاقستان و روسیه

معاون امور بندری و کاسپین سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به برنامه های در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص توسعه دیپلماسی لجستیکی در حوزه خزر، فعال سازی خطوط اعتباری بین المللی عبوری از کشور و نیز توسعه اقتصاد دریامحور افزود: بخش بندری و تحقیقات بازار فعالیت های بازاریابی برای جذب کالاهای جدید، ارائه مشوق های تجاری، اعمال مزایا و معافیت های قانونی مناطق آزاد، تسریع و تسهیل خدمات بندری و ترانزیتی برای بنگاه های اقتصادی، اجرای طرح ها تعرفه ترجیحی اتحادیه اقتصادی اوراسیا به همراه تکمیل و توسعه زیرساخت های لجستیکی لازم برای خدمات، بندر در حوزه های مختلف در دستور کار قرار دارد.

هورازی ادامه داد: افزایش تجهیزات استراتژیک بندر علاوه بر همجواری با تهران و مراکز تولیدی و جمعیتی کشور، این مجموعه بندری یکی از مهم ترین مزیت ها و همچنین اقدامات و رویکردهای آزاد انزلی است. سازمان منطقه در زمینه لجستیک و توسعه زنجیره تامین در این مجتمع بندری نسل سوم.

رشد 149 درصدی صادرات و رشد 59 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری کاسپین در 9 ماهه امسال

دکمه بازگشت به بالا