استان ها

فلسفه قیام امام حسین (ع) امر به معروف بوده است

فلسفه قیام امام حسین (ع) امر به معروف بوده است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: اگر امربه معروف و نهی از منکردر جامعه نباشد شخصیتی مثل امام حسین(ع) به مسلخ می رود.

به گزارش خبرگزاری مجله تفریحی زیباروز؛ حجت الاسلام کریمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان صبح امروز با حضور در جمع دریا دلان منطقه یکم نیروی دریایی ارتش به همراه فرمانده این منطقه، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) با بیان اینکه فلسفه قیام امام‌حسین (ع) و اتفاقات تاسوعا و عاشورای حسینی امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: امام حسین (علیه السلام) حرکت خویش را امر به معروف و نهى از منکر و اصلاح امور جامعه نامید و در بیان و سخنان خویش، به طور مکرّر از این فریضه بزرگ یاد کرد، و با صراحت، یکى از انگیزه هاى حرکتش را احیاى همین امر مهم شمرد.

کریمی دامه داد: هرگاه فریضه امر به معروف و نهى از منکر به درستى انجام شود، فرایض دیگر اعماز آسان و دشوار، انجام خواهد شد.

وی افزود: وقتی جامعه آن زمان به سمت بی تفاوتی و سکوت رفته و هیچ حرکتی برای مقابله با ظلم و بی عدالتی اتفاق نمی‌افتاد امام معصوم برای مبارزه با این منکر دست به قیام زدند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر هرمزگان بیان کرد: امام حسین به ناچار، چون جامعه به سمت بی تفاوتی سکوت و سستی رفته بود و هیچ حرکتی برای مقابله و ظلم و بی عدالتی و فساد اتفاق نمی‌افتاد و نهی از منکر هم اتفاق نمی‌افتاد امام معصوم این قیام بزرگ شکل گرفت.

کریمی  در پایان خاطر نشان کرد: اگر در جامعه آن زمان امربه معروف و نهی از منکر در آن جاری و ساری بود، قطعا شخصیتی مثل امام حسین (ع) به مسلخ نمی‌ رفت.

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا