اجتماعی

ملاقات دبیر کل وزارت جمهوری اسلامی پاکستان با فرمانده مرزبانی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، به منظور تحکیم انتظامات مرزهای مشترک دریایی و خشکی، توسعه تعاملات و همچنین اتخاذ راه کارهای مناسب برای ارتقا امنیت مرزها، روز گذشته ملاقات سپهبد حمودالزمان خان دبیرکل وزارت دفاع جمهوری اسلامی پاکستان با سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ستاد مرزبانی فراجا برگزار شد.

سردار احمدعلی گودرزی در این ملاقات با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای جمهوری اسلامی ایران، به تشریح بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک ایران اسلامی با همسایگان پرداخت و گفت: به لطف خداوند متعال در سال‌های اخیر شاهد همکاری بسیار خوبی در تمامی سطوح با کشور دوست و همسایه هستیم.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت تبادل تجربیات اطلاعاتی و عملیاتی ۲ کشور برای مقابله جدی با گروه‌های تروریستی و اشرار اظهار کرد: اهداف شوم کشورهای استکبار و در رأس آن آمریکای جنایتکار و رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل بر علیه کشورهای مسلمان منطقه همواره ایجاد ناامنی و تفرقه میان مسلمانان است که می‌طلبد کشورهای اسلامی با تقویت اشتراکات مذهبی و قومی بر اتحاد هرچه بیشتر خود بیفزایند.

سردار گودرزی ارتقا تعاملات با کشورهای همسایه را از اهداف ویژه مرزبانی دانست و گفت: به لطف خداوند متعال در ماه‌های اخیر تعاملات خوبی با کشورهای همسایه از جمله پاکستان، عراق و قطر داشته ایم و روابط دیپلماسی همواره در تأمین و ارتقا بیش از پیش امنیت مرزها بسیار مؤثر است.

در این ملاقات سپهبد حمودالزمان خان دبیرکل وزارت دفاع جمهوری اسلامی پاکستان از میزبانی شایسته فرماندهی مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و تدارک این ملاقات قدردانی کرد و گفت: هدف از برگزاری این ملاقات‌ها نزدیک کردن قلب‌ها است و به لطف خداوند ما هیچگونه مشکلی با جمهوری اسلامی ایران نداریم و از کشور دوست و برادر ایران اسلامی به منظور هماهنگی و همکاری مطلوب در حفاظت از مرزهای ۲ کشور کمال تقدیر و تشکر را داریم.

دبیرکل وزارت دفاع جمهوری اسلامی پاکستان از عزم جدی جمهوری اسلامی ایران به ویژه مرزبانی برای مقابله با قاچاق مواد مخدر تقدیر و تشکر کرد و افزود: در حال اجرای طرح‌های انسدادی در مرزهای مشترک با ایران هستیم و با تمامی توان برای ارتقا امنیت در نوار مرزی مشترک با کشور ایران تلاش می‌کنیم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، اشرار مسلح و گروهک‌های تروریستی را در دستور کار قرار داده ایم.

شایان ذکر است، در این ملاقات که به منظور تحکیم روابط و ارتقا همکاری مرزی به ویژه در حوزه دریا برگزار شد، تفاهم نامه مشترک همکاری فرماندهی مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با دبیرکل وزارت دفاع جمهوری اسلامی پاکستان به امضا رسید.

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا