اجتماعی

میدان نفتی “سهراب” در تالاب هورالعظیم توسعه می‌یابد؟

مجله تفریحی زیباروز/خوزستان سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به گمانه‌ها درباره توسعه میدان نفتی سهراب در تالاب هورالعظیم، گفت: تا زمانی که از جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌های آبی به این تالاب اطمینان حاصل نشود، قطعا مجوز توسعه فعالیت در میدان نفتی سهراب صادر نخواهد شد.

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌وگو با مجله تفریحی زیباروز، در خصوص توسعه میدان نفتی سهراب در تالاب هورالعظیم اظهار کرد: طبق فهرست پروژه‌های مشمول ارزیابی، تمامی پروژه‌های بزرگ صنعتی از جمله احداث و توسعه میدان‌های نفتی، مشمول ارزیابی زیست محیطی می‌شوند و در این خصوص، امکان‌سنجی اجرای کار و ارائه راهکارهای کاهش آسیب به محیط زیست را بررسی می‌کنیم.

وی افزود: یکی از میدان‌های نفتی مهمی که درگیر آن هستیم، میدان سهراب است. بر اساس استعلام گرفته شده از سازمان حفاظت محیط زیست، محل احداث این میدان در محدوده تالاب هورالعظیم است که با توجه به حساسیت موضوع و لزوم حفظ تالاب، مخالفت‌هایی در این زمینه شد.

قلی‌نژاد گفت: با این حال، با توجه به اصرار برای اجرای این پروژه ملی و بهره‌برداری ایران از میدان نفتی مشترک، اجرای آن برای کشور ضرورت دارد بنابراین گزارش ارزیابی زیست محیطی پروژه آماده و برای بررسی به اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان ارسال شده و بررسی آن در حال انجام است و سپس برای بررسی‌های بعدی به تهران ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: اعتقاد ما این است که گزارش این ارزیابی به سمت ارزیابی استراتژیک و ریسک برود و کل پروژه‌های نفتی منطقه با هم دیده شوند تا اثر تجمعی و خسارت‌هایی که به تالاب هورالعظیم وارد شده است را در این پروژه ببینیم و تنها میدان سهراب را نبینیم.

سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در حال حاضر رویکرد ارزیابی اجرای این پروژه این گونه است و تا زمانی که از جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌های آبی به این تالاب اطمینان حاصل نشود، قطعا مجوز توسعه فعالیت در میدان نفتی سهراب صادر نخواهد شد.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا