اجتماعی

نمایشگاه آبادیران آغاز یک حرکت ملی برای مردمی کردن اقتصاد

نمایشگاه آبادیران آغاز یک حرکت ملی برای مردمی کردن اقتصاد

معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به حضور بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در نخستین دوره نمایشگاه آبادیران تاکید کرد: برپایی نمایشگاه آبادیران، نقطه آغاز یک حرکت ملی در راستای مردمی کردن اقتصاد و محرومیت‌‌زدایی است.

خبرگزاری مجله تفریحی زیباروز؛ رضا اسدی فرد در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: کشور ما در یک دهه گذشته با حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی کار بزرگی در حوزه دانش بنیان کرده است و امروز به جایی رسیدیم که قریب به ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان داریم.

وی افزود: دو رسالت مهمی که مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان بر گردن ما گذاشتند، مردمی کردن اقتصاد و درگیر کردن حوزه های مختلف کشور با حوزه دانش بنیان است که هر دو جنبه در نمایشگاه دانش‌بنیان وجود دارد.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تلاش شده است تا همه توانمندی‌هایی که به نحوی می‌توانند باعث اشتغال پایدار و ثروت آفرینی در کشور شوند، حضور داشته باشند.

اسدی فرد تصریح کرد:۳۰۰ شرکت در نخستین نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا آبادیران  حضور دارند و توانمندی هایشان را به نمایش گذاشته اند. این شرکت ها از زیرمجموعه هایی همچون شیلات، دامپروری و کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی تا حوزه فناوری های آموزشی هستند.

وی در ادامه گفت: یک ویژگی دیگر نمایشگاه آبادیران، همدلی، همکاری و هم‌افزایی همه نهادهای محرومیت‌زدا در نمایشگاه است. در این حوزه نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، کمیته امداد و حتی گروه های جهادی حضور دارند تا تولیدات را به نمایش بگذارند.

اسدی فرد همچنین بیان کرد: پایان نمایشگاه آغاز برنامه ملی آبادیران است و سعی داریم سکوهایی فراهم کنیم تا سال بعد که این نمایشگاه را برگزار می کنیم داستان های موفقیت زیادی داشته باشیم.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا