استان ها

۱۴ میلیارد تومان برای به روز کردن هنرستان ها و تامین تجهیزات آنها هزینه شد

۱۴ میلیارد تومان برای به روز کردن هنرستان ها و تامین تجهیزات آنها هزینه شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برای استاندارد سازی فضاهای آموزشی در سال گذشته مبلغ ۱۴ میلیارد تومان برای به روز کردن هنرستان ها وتامین تجهیزات آنها هزینه شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی مجله تفریحی زیباروز از قزوین؛ نقی سیاهکالی مرادی در آیین بزرگداشت مقام معلم که روز دوشنبه در سالن اجتماعات  دانشگاه فرهنگیان برگزار شد اظهارداشت: شهدا برای صیانت از جمهوری اسلامی از جان خود گذشتند و این افتخار و شجاعت باید به دانش آموزان بخوبی بازگو شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در زمینه عدالت آموزشی، قرارگاهی در استان تشکیل شده و در جلسات هفتگی تلاش می کنیم جایگاه مدرسه را تقویت کنیم تا هر فردی در هر نقطه استان، مدرسه ای در نزدیکی خانه اش وجود دارد احساس کند این مدرسه شرایط مطلوبی برای تربیت و آموزش دارد و مدارس درجه یک و دو نداریم.

666

وی بیان کرد: سال گذشته مبلغ ۱۴ میلیارد تومان برای به روز کردن هنرستان ها وتامین تجهیزات آنها هزینه شد و تلاش می کنیم مدارسی در تراز نظام داشته باشیم و دانش آموزان از فضاهای استاندارد استفاده مطلوبی ببرند.

وی گفت: درصددیم هفت هنرستان فنی را در جوار شهرک های صنعتی استان ایجاد کنیم تا مهارت آموزی توسعه یافته و مشاغل دانش آموزان را تضمین کنیم.

سیاهکالی مرادی اظهارداشت: آموزش حضوری از موضوعات مهمی است که باید به این سمت حرکت کنیم زیرا در این زمینه آموزش و پروش موفق عمل کرده و تأکید داریم که دانش آموزان باید در بستر مدرسه و فضای مدرسه درس بخوانند تا از دانش بیشتری برخوردار شوند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزشی در دولت سیزدهم اظهار کرد: در دولت سیزدهم در حوزه تربیت بدنی تعداد ۴۰ چمن مصنوعی و سه سالن ورزشی به بهره برداری رسیده که در این مدت به اندازه ۱۲ سال گذشته شاهد افزایش سرانه ورزشی  بودیم که کم سابقه است.

77777

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: برگزاری مسابقات برای فرهنگیان و دانش آموزان، تشکیل کارگاه های توانمند سازی معلمان و راه اندازی مرکز سلامت دهان و دندان برای دانش آموزان از دیگر اقداماتی است که در این دولت انجام شده است.

وی افزود: در استان تعداد ۹۶۱ دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند که در مهرماه نتوانستند به مدرسه بروند که با اقدامات انجام شده ۷۰ درصد این افراد بازمانده به تحصیل بازگشتند که کار ارزشمندی بود.

سیاهکالی مرادی به اجرای نظام رتبه بندی معلمان هم اشاره کرد و گفت: در استان قزوین ۱۴ هزار و ۹۴۳ معلم مشمول طرح رتبه بندی شدند و این کار انجام شد هر چند تعدادی از فرهنگیان اعتراض داشتند که در این راستا هیئت ممیزی شکل گرفت تا این افراد در زمان مشخص مدارک را بارگذاری کنند تا به مشکلات و شکایات رسیدگی شود.

555

در ادامه از معلمان نمونه استان تجلیل شد.

انتهای پیام

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا