اجتماعی

خودکفایی در تولید کاغذ کتاب‌های درسی یک ضرورت فرهنگی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: خودکفایی در تولید کاغذ کتاب‌های درسی یک ضرورت فرهنگی است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز و بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در سفر یک‌روزه در کارخانه چوب و کاغذ مازندران ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب و همچنین قدردانی از جایگاه فرهنگی و مذهبی مازندران گفت: سهم مازندران در دوران پیروزی انقلاب و هم در دوران پس از دفاع مقدس و همچنین در جبهه‌های علمی و تولیدی برای کشور موثر و مفید بوده است.

وی با اشاره به سخنی از رییس‌جمهور که گفتند یک نفر دستور می‌دهد و ما همه مجری هستیم و آن یک نفر هم حضرت آقا هستند، گفت: شعار سال رهبری نشانه توجه ایشان به تولید است و همه باید به اندازه توان خود در این مسیر گام برداریم.

وزیر آموزش و پرورش به مجموعه مدیران و کارکنان چوب و کاغذ مازندران گفت: به شما که در خط مقدم تولید فعال هستید و زمینه استقلال کشور را فراهم می‌کنید، خداقوت می‌گویم.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی کار و اشتغال در میان دانش‌آموزان گفت: وقتی به دانش‌آموزان می‌گوییم کاغذ کتاب درسی از خارج وارد می شود، دانش‌آموز هویت خود را از دست می‌دهد؛ درحالی‌که در بسیاری از حوزه‌های تولید ما سرآمد هستیم و رتبه داریم و در المپیادهای دانش آموزی جهانی رتبه چهارم را داریم و آمریکا در جایگاه پنجم قرار دارد در حوزه کاغذ کتاب‌های درسی نیز لازم بود که به خودکفایی برسیم و این موضوع یک ضرورت فرهنگی است.

نوری با اشاره به قدرت کشور در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: تحریم اقتصادی و جنگی که بر ما تحمیل کردند، برای نابود کردن یک کشور کافی بود، اما جمهوری اسلامی ایران هنوز با قدرت پیش می‌رود و امروز می‌بینیم با تلاش شما در تولید کاغذ چاپ و تحریر به خودکفایی نزدیک شدیم.

بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به ضرورت کمک گرفتن از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: مصرف نوشت‌افزار در آموزش و پرورش به مراتب از کتب درسی بیشتر است و اگر در این حوزه کار شود، با طراحی یک برنامه مناسب، می‌توانیم از ظرفیت های موجود در کشور بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا