اجتماعی

۲۵ کامیون امدادطبی درانتظار بازگشایی گذرگاه رفح/ اعلام آمادگی ۱۰هزار پزشک از تمام دنیا برای غزه

نماینده جنبش حماس در ایران با بیان اینکه بیش از ۲۵ کامیون امداد پزشکی از جهان چند روز است که پشت مرزهای غزه منتظر بازگشایی گذرگاه رفح است، گفت: بدون بازگشایی گذرگاه رفح نمی‌توان امدادرسانی کرد و کاری انجام داد.

خالد قدومی – نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با مجله تفریحی زیباروز، در حاشیه تجمع کادر بهداشت و درمان، امدادگران و داوطلبان کشورمان در میدان فلسطین تهران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه، گفت امروز دوازدهمین روز طوفان‌الاقصی است. طی ۷۵ سال گذشته منتظر این نقطه تاریخی بودیم که امروز جوانان و مقاومت ما بتواند با دشمن مواجه شود؛ در حالی که حملات فراوانی هم به آنها شده است اما هزاران سرباز رژیم صهیونیستی را به هلاکت رساندند.

وی افزود: حداقل ۲۰۰ سرباز رژیم صهیونیستی در اسارت سربازان مقاومت هستند و این خبر خوشی برای ۶۰۰۰ اسرای ما شامل زنان و حتی کودکان زیر ۱۸ سال ، در زندان‌های رژیم صهیونیستی از سالهای قبل است. برخی اسرای ما حتی احکامی با حبس ۳۰۰ ساله دارند و امیدی به مبادله آنها نبود.

قدومی با حمایت آمریکا و استکبار جهانی از رژیم صهمیونیستی اظهار کرد: این چه معنایی دارد که وزیر خارجه آمریکا در اتاق جنگ صهیونیستی در تل‌آویو شرکت می‌کند و این یعنی چراغ سبز و شرکت در میدان جنگ و ارتکاب به جنایت‌های جنگی علیه کودکان ما.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، افزود: با دروغ و فریب به مردم ما گفتند که بیمارستان پناهگاه است اما آمدند بیمارستان را با موشک تولید آمریکا زدند و این جنایت جنگی را انجام دادند.

او با تاکید بر اهمیت بازگشایی گذرگاه رفح، اظهار کرد: الان بیش از ۲۵ کامیون امداد طبی از جهان چند روز است که پشت مرزها منتظر است و باید تحرکات دیپلماسی به سمت باز کردن گذرگاه برود. سایر گذرگاه‌ها دست دشمن است که نمی‌توان امدادی از آنها گرفت. از نقاط مختلف جهان حداقل ۱۰ هزار پزشک اعلام آمادگی کردند که به غزه بروند اما بدون بازگشایی گذرگاه رفح نمی‌توان امدادرسانی کرد و کاری انجام داد.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، افزود: نیروهای مقاومت امروز منفعل نیستند و در مراحل متعدد عملیات طوفان الاقصی را پیش بردند. در مرحله اول دشمن را غافلگیر کردند و در مرحله دوم به سراغ اسارت سربازان دشمن رفتند و با موشک‌هایی موفق شدند مرکز شمالی رهبری ارتش اسرائیل را هدف قرار دهند و دشمن ما نمی‌تواند جنگ طولانی را تحمل کند.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا