حوادث

جزئیات اعتبارات تصویب شده برای مقابله با تنش آبی در خوزستان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور جزئیات تایید تیم اعزامی به خوزستان برای بررسی و رفع تنش آبی در این استان را تشریح کرد.

اسماعیل نجار در مصاحبه با مجله تفریحی زیباروزوی در مورد سفر اخیر خود به اهواز گفت: در این سفر که نمایندگان وزارت نیرو ، سازمان برنامه و بودجه ، وزارت جهاد کشاورزی ، دادگستری و غیره نیز حضور داشتند ، آخرین وضعیت استان و راه حل ها برای کاهش تنش آب و حل مشکلات.

نجار ، که مسئول تیم اعزامی بود ، گفت: تصمیم بر این شد که مبلغ 1988 میلیارد تومان برای سدهای مارد و چوبده به دولت پیشنهاد شود. 300 میلیارد تومان برای ساماندهی روان آب در اهواز در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه 191 میلیارد و 800 میلیون تومان برای خشکسالی 28 اردیبهشت ماه امسال تصویب شده است ، گفت: پیشنهادهای جدید به دولت ارائه می شود و پس از تصویب به آنها اعطا می شود.

نجار با بیان اینکه امسال شاهد کاهش 54 درصدی بارندگی بوده ایم ، افزود: علاوه بر خسارت وارد شده به کشاورزان ، در سال 1998 خساراتی نیز به کشاورزان وارد شد که به دولت پیشنهاد شد تا این مبالغ را سریعتر پرداخت کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص 200 میلیارد تن برای کاهش استرس آب آشامیدنی در استان خبر داد و گفت: 70 میلیارد تن به سازمان جنگل ها و مناطق کوهستانی برای رفع گرد و غبار و 100 میلیارد تن برای پروژه های کاهش مشکلات آب کشاورزان. اعطا می شود

وی همچنین از جبران خسارت دام و گاومیش گاومیش خبر داد و افزود: مبالغ پیشنهادی در این زمینه نیز به دولت ارائه شده است.

نجار در خصوص بهبود روش های کشت در این استان گفت: کاشت میوه های فرآوری نشده به غیر از کمربند شمالی در سراسر کشور ممنوع است اما متاسفانه امسال 90 هزار هکتار زیر کشت رفته است و کشاورزان خواستار تأمین آب در این منطقه هستند همچنین تأمین آب امکان پذیر است. “به دلیل این خشکسالی ، چنین چیزی وجود ندارد و ما این موضوع را به وزارت کشاورزی انتقال داده ایم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا