اجتماعی

اختصاص ۴۰۰۰ تن نهاده دامی به عشایر استان تهران جهت استقرار در مناطق گرمسیری

مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به استقرار عشایر استان تهران در مناطق گرمسیری شهرستان‌های تهران، ری، ورامین، پاکدشت، پیشوا، ملارد و شهریار از اختصاص ۴ هزار تن نهاده دامی به عشایر این استان خبر داد.

فرشید ذبیحی در گفت‌وگو با مجله تفریحی زیباروز، در تشریح روند ارائه خدمات به عشایر استان تهران پس از استقرار در مناطق گرمسیری گفت: جامعه تولید کننده عشایر استان تهران در مناطق گرمسیر شهرستان‌های تهران، ری، ورامین، پاکدشت، پیشوا، ملارد و شهریار مستقر شده‌اند که با هدف تسهیل در زندگی این قشر اجرای طرح‌های مناسب همانند مرمت و بهسازی راه‌های عشایری، دسترسی به آب بهداشتی و تامین آب مورد نیاز دام‌ها فراهم شد.

وی افزود: یکی از مطالبات جدی عشایر در زمینه کمبود نهاده دامی است که با توجه به اینکه بیشترین زمان زندگی عشایر در مناطق گرمسیر است لذا حدود چهار هزار تُن نهاده دامی تامین و به عشایر استان تهران اختصاص یافته است. جلسات شورای عشایری در سطح استانداری نیز با تاکید بر رفع مشکلات عشایر برگزار شده و در بازید اخیر استاندار تهران از مناطق عشایری شهرستان ورامین تلاش شد مشکلات بویژه در زمینه نهاده دامی و تامین آب شرب این قشر مولد کاهش یابد.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: از سال گذشته تاکنون تلاش شده با همکاری فرمانداران و حمایت استانداری و سازمان امور عشایری کشور، مشکلات عشایر استان تهران در بخش‌های مختلف کاهش یابد. خوشبختانه گام موثری در تخصیص تسهیلات ارزان قیمت در دولت سیزدهم برداشته شد. این تسهیلات در این دولت با افزایش چند برابری پرداخت شده و اکنون نیز در بخش مرمت و بهسازی و همچنین افزایش تولید تسهیلات به عشایر اختصاص پیدا می‌کند.

ذبیحی تاکید کرد: هر چقدر بتوانیم زندگی سخت عشایری را برای این جامعه تولید کننده آسان کنیم به افزایش تولید و اشتغال کمک کرده‌ایم لذا در این مسیر تلاش می‌کنیم میزان تولیدات عشایر در پایتخت بیشتر شود البته در حال حاضر نیز حدود ۳۰ درصد گوشت قرمز استان تهران توسط جامعه عشایری تولید می‌شود از سوی دیگر نیز در راستای توسعه ظرفیت‌های گردشگری در مناطق عشایری راه اندازی کمپ‌های گردشگری در این مناطق با هدف افزایش سطح درآمد عشایر پایتخت در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا