استان ها

افتتاحیه دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب وروحانیون اهل سنت کشور و خانواده ها(مرحله استانی)

به گزارش خبرگزاری مجله تفریحی زیباروز از سنندج، حجت‌الاسلام سعید عسکری در افتتاحیه دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که ویژه روحانیون و طلاب اهل سنت کشور و خانواده‌های آنها در سنندج برگزار شد، با گرامیداشت دهه بصیرت، ۱۳ دیماه و هفته مقاومت اظهار کرد: دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت و خانواده‌های آنان را امروز در استان شاهدیم و هر ساله با افزایش تعداد شرکت کنندگان و افزایش سطح شرکت کنندگان روبرو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال تعداد شرکت کنندگان ۲۱۱ نفر است، افزود: سال قبل ۱۶۳ نفر شرکت داشتند که این آمار با استقبال خوب متقاضیان امسال افزایش داشته است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از کسانی که در راه قرآن قدم برمی‌دارند، تقدیر کرد و افزود: قرآن کتاب وحدت است و اعجازات قرآن کریم بسیار است و انسان و مؤمن باید زندگی خود را بر مدار آیات قران پیش ببرد.

افتتاحیه دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب وروحانیون اهل سنت کشور و خانواده ها(مرحله استانی)

حجت‌الاسلام عسکری با بیان اینکه تعالی بشریت در گرو وحدت است، افزود: اگر مسلمانان این یک مقوله را داشته باشند در همه عرصه‌ها پیشرفت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: زندگی کردن در پرتو قرآن کریم می‌طلبد انسان هر روز برنامه‌های نو و به روز را داشته باشد تا براساس دستورالعمل‌های آیات قرآن کریم حرکت کند چرا که آیات قرآن برای قوم خاصی نیست و برای همه زمان‌ها تازگی دارد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: امروز در جهان جبهه مقاومت شکل گرفته که حماس بیش از ۸۰ روز در مقابل اسرائیل و آمریکا ایستاده است و این شکل گیری جبهه مقاومت براساس دستورالعمل‌ها و آیات قرآن کریم و عمل به تعالیم دینی و قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه «قرآن کتاب وحدت» شعار دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت است، گفت: این دوره مسابقات با محور بزرگداشت شهدای غزه و مقاومت برگزار می‌شود و مرحله کشوری آن اوایل اسفند در بندرعباس برگزار خواهد شد.

به گفته عسکری، ۵۲ روحانی برادر، ۵۴ طلبه برادر ،۷۴ طلبه خواهر، ۱۱ همسر و ۱۸ نفر از فرزندان روحانیون اهل سنت در دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت کردستان شرکت دارند و در رشته‌های حفظ یک، ۱۰ و ۳۰ جز، قرائت، ترتیل، تحقیق، تواشیح و مولودی، حفظ، ترجمه و مفاهیم و نقاشی آموزه‌های قرآنی به رقابت می‌پردازند.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا