اجتماعی

افزایش ۴۵ درصدی ماموریت‌های آبی هلال احمر/ امدادرسانی به ۲۵۰۰ نفر در هفته گذشته

جمعیت هلال‌ احمر از افزایش ۴۵ درصدی ماموریت‌های امداد و نجات در محیط‌های آبی در هفته گذشته خبر داد و اعلام کرد در این مدت به بیش از ۲۵۰۰ نفر امدادرسانی شده است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، در اطلاعیه‌ای که جمعیت هلال‌احمر کشورمان در  رابطه با حوادث و سوانح کشور در هفته گذشته و ماموریت‌های انجام شده در این خصوص صادر کرد، آمده است: از هفتم تا سیزدهم مرداد ۱۴۰۲ و در سطح کشور ۹۳۹ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت به هفته گذشته کاهش ۴.۵ درصدی عملیات و خدمات امداد و نجات را نشان می‌دهد. بر پایه اطلاعات ثبت شده هفته گذشته، با حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر به ۲۵۱۱ نفر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شد، ۴۱۱ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی انتقال داده شده و ۸۳۳ مصدوم و بیمار نیز در محل حادثه خدمات درمانی پیش بیمارستانی را دریافت کردند. طی این مدت برای ۱۶۹ نفر آسیب دیده و در راه مانده اسکان اضطراری فراهم شد.

بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران با ۱۵۸ عملیات، اصفهان با ۷۶ عملیات و گیلان با ۶۵ عملیات بوده که ۳۴ درصد از عملیات‌های امداد و نجات کل کشور در این سه استان انجام شده است. همچنین طی هفته گذشته ۴۳۶ مورد عملیات امداد و نجات در سوانح جاده‌ای در محور های برون شهری کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر به انجام رسیده است که منجر به انتقال ۲۶۷ مصدوم به مراکز درمانی، درمان ۶۴ مصدوم در محل حادثه و رهاسازی ۶۰ مصدوم محبوس شده در خودرو طی ۶۱ عملیات نجات فنی شده است.

در ۷۲ ساعت گذشته، دو حادثه جاده‌ای در استان فارس به وقوع پیوست. در یکی از این تصادف ها، برخورد دو خودروی مزدا و پژو پارس با هم در کیلومتر ۱۰۲ داراب به بندرعباس، باعث مصدوم شدن سه نفر شد. همچنین واژگونی پژو پارس در محور سپیدان به شیراز باعث مصدوم شدن سه نفر از هم‌وطنان شد که امدادگران و نجاتگران افراد آسیب ‌دیده را به مراکز درمانی منتقل کردند.

از هفتم تا سیزدهم مردادماه ۱۴۰۲ در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی ۲۶ استان کشور، ۷۷ مورد عملیات امداد و نجات توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر به انجام رسیده که طی این مدت زمان، ۶۶ نفر نجات و به مناطق امن منتقل، ۲۴ نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال و ۷ نفر در محل حادثه درمان شدند. استان‌های مازندران با انجام ۱۰ عملیات، تهران و فارس، هر کدام با انجام هشت عملیات و گلستان با انجام هفت عملیات،  بیشترین ماموریت در این حوزه را به خود اختصاص دادند. انجام عملیات امداد و نجات در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی، رشد ۲۸ درصدی نسبت به هفته گذشته، داشته است.

طی هفته گذشته در محیط‌های آبی هشت استان کشور، ۱۲۸ مورد عملیات امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر به انجام رسید؛ که طی این مدت ۷۰ نفر نجات و به مناطق امن انتقال، ۱۰ نفر از مصدومین به مراکز درمانی منتقل و ۵۱۹ نفر در محل حادثه درمان شدند. بیشترین عملیات امدادی در استان‌های، مازندران (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با ۸۴ عملیات و گیلان (به دلیل انجام طرح کاهش غریق)   با ۳۳ عملیات، انجام گرفته است. انجام عملیات امداد و نجات در محیط‌های آبی کشور، در هفته گذشته، رشد ۴۵ درصدی نسبت به هفته قبل از آن را داشت.

در هفته گذشته به دلیل وقوع رگبار شدید باران و ایجاد سیلاب و آبگرفتگی منازل مسکونی در هفت استان کشور با حضور ۳۵ تیم عملیاتی در ۳۳ منطقه عملیاتی، به ۹۹۶ نفر آسیب دیده خدمات امداد و نجات ارائه شد. طی عملیات‌های انجام شده، ۱۵۱ نفر اسکان اضطراری و ۳۰ واحد مسکونی از آب تخلیه شد. بیشترین امدادرسانی به دلیل سیل و آبگرفتگی در استان‌های کرمان با امدادرسانی به ۵۷۴ نفر، هرمزگان با امدادرسانی به ۲۰۰ نفر و سیستان و بلوچستان با امدادرسانی به ۱۴۷ نفر، بوده است.

جمعیت هلال احمر در پایان این اطلاعیه به شهروندان توصیه کرده تا توجه داشته باشند که در ایام تابستان از سفر به مناطق صعب‌العبور و ناشناخته کوهستانی و جنگلی و سفرهای فردی و تک‌نفره پرهیز کنند. همچنین در صورت بروز هرگونه حادثه در مناطق جنگلی، کوهستان و جاده‌ای با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا