استان ها

اولین نشست «چالش‌ها و الزامات حکمرانی فرهنگی در آذربایجان شرقی» برگزار شد

مجله تفریحی زیباروز/آذربایجان شرقی اولین نشست «چالش‌ها و الزامات حکمرانی فرهنگی در آذربایجان شرقی » ذیل چهارمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی حکمرانی متعالی با همکاری و مشارکت استانداری آذربایجان شرقی و حضور میکائیل جمال پور، دبیر علمی همایش، روسای دانشگاه‌ها و مدیران مرتبط با محورهای همایش در محل دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی برگزار شد.

دکتر میکائیل جمال پور، سرپرست دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی در این نشست ضمن تشریح اهداف این سلسله نشست‌ها در راستای واکاوی زوایای گوناگون آن، حضور و استقبال فعالان حوزه فرهنگی و نخبگان دانشگاهی استان را علاوه بر هرچه باشکوه‌ برگزار شدن همایش سالانه، موجبات تحقق اهداف و زمینه ساز بسترهای علمی و گفتمانی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور استان نیز با ذکر و تقسیم بندی چالش‌های فرهنگی استان و لحاظ گستره حوزه فرهنگ، اشاره‌ای مختصر به نقاط ضعف و قوت در قالب فرصت‌ها و تهدیدها کرد.

وی هم‌چنین خواستار برنامه ریزی راهبردی جهت خنثی سازی تهدیدات خارجی آسیب زا، تقویت فضای رسانه‌ای و مجازی با اولویت آینده پژوهی شده و بر تولید کالاهای بومی فرهنگی متناسب با نیاز جامعه، الگو سازی دینی، آشنایی با شیوه‌های نوین تبلیغات فرهنگی و تقویت ابزارهای نظارتی جهت تحکیم فرهنگ نشاط بخش تاکید کرد.

روح الله رشیدی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر تبریز نیز با ذکر عنوان مقدمه رویکردهای عمده حکمرانی متعالی فرهنگی، موفقیت و احیای جمهوریت فرهنگی را در گرو مردمی سازی حکمرانی با رعایت عدالت فرهنگی، تمرکز زدایی و ریل گذاری فرهنگی دانست.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی، وی در ادامه بر ضرورت پایبندی به الزامات تاکید کرد و بر اهمیت مساله شناسی فرهنگی، پایش، رصد و کنترل وضعیت فرهنگی و تحولات آن صحه گذاشت.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا