استان ها

بخشنامه‌های خلق‌الساعه را معرفی کنید تا اجرایشان متوقف شود

بخشنامه‌های خلق‌الساعه را معرفی کنید تا اجرایشان متوقف شود

دبیر هیئت مقررات‌زدایی در نامه‌ای به رؤسای اتاق‌های سه‌گانه و رؤسای انجمن‌های صنفی کارفرمایی و خانه صمت ایران اعلام کرد: مقررات تنها در صورت ثبت در سامانه ملی قوانین و مقررات نافذ هستند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دبیر هیئت مقررات‌زدایی در نامه‌ای به رؤسای اتاق‌های بازرگانی، اصناف، تعاون و رؤسای انجمن‌های صنفی کارفرمایی و خانه صمت ایران اعلام کرد: مقررات تنها در صورت ثبت در سامانه ملی قوانین و مقررات نافذ هستند.

در متن این نامه آمده است: همانطور که مستحضرید؛ بر اساس ماده (۲۴ (قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب ۱۶/۱۱/۱۳۹۰، دولت و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند به منظور شفاف‌سازی سیاست‌ها و ایجاد ثبات اقتصادی، هرگونه تغییر سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های اقتصادی را در زمان مقتضی قبل از اجرا، به اطلاع عموم برسانند.

از سوی دیگر بر اساس ماده (۳۰) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند هرگونه آئین نامه، دستورالعمل، بخشنامه یا مقرره خود را بلافاصله در سامانه ملی قوانین ومقررات ثبت نمایند و به اطلاع عموم برسانند و مقررات، تنها در صورت ثبت در این سامانه، نافذ است.

نظر به عزم دولت مبنی بر ایجاد ثبات اقتصادی و پیش بینی پذیری محیط کسب و کار، آئین نامه‌های اجرایی مواد (۲۴) و (۳۰) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، به پیوست، تقدیم می‌شود.

به دلیل اهمیت موضوع و ضرورت نظارت مستمر بر اجرای کامل این دو آئین نامه، خواهشمند است به اتحادیه‌ها و تشکل‌های اقتصادی ذیل آن مجموعه ابلاغ فرمائید در صورت مشاهده هرگونه بخشنامه یا دستورالعمل مغایر دو آیین‌نامه پیوست، مستندات مربوطه را در پیام‌رسان‌های بله یا ایتا به شماره ۰۹۳۳۲۳۵۳۱۹۵ ارسال و یا با شماره ۳۹۹۰۴۱۴۲- ۰۲۱ تماس حاصل بفرمایند.

دکمه بازگشت به بالا