حوادث

برای خروج بانوان، نیازی به اجازه محضری همسران نیست

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی فراجا آخرین وضعیت مرزهای شش‌گانه اربعین را تشریح کرد و از افرایش ۱۷ درصدی خروج زائران از کشور در مقایسه با سال قبل خبر داد.

سردار سعید منتظرالمهدی با حضور در قرارگاه اربعین فراجا به تشریح آخرین وضعیت تردد و خدمات‌دهی به زائران اربعین در پایانه‌های مرزی کشور پرداخت و گفت: تاکنون تعداد ۸۴۰ هزار درخواست گذرنامه زیارتی داشته‌ایم که از این تعداد ۲۸۴ هزار درخواست به صورت حضوری و حدود ۵۶۱ هزار درخواست  از طریق نرم افزار پلیس من ثبت شده است.

سخنگوی فراجا گفت: با تلاش همکاران پلیس مهاجرت و گذرنامه تعداد ۸۲۰ هزار درخواست منجر به صدور گذرنامه شده و طی این مدت هم تعداد ۵۶۰هزار گذرنامه تمدید و تحویل مردم شده است.

وی در خصوص آمار خروج زائران از کشور نیز گفت:‌ آمار کل خروج از کلیه مرزهای کشورمان بالغ بر دو میلیون نفر است. ما با استفاده از سیستم‌هایی که داریم، بلافاصله بعد از خروج زائران از گیت آن را ثبت می‌کنیم.

سخنگوی پلیس خاطر نشان کرد: درباره مجوز خروج از کشور ویژه خانم ها نیز تمهیداتی اندیشیده شده، این اختیار به مسئولان مراکز گذرنامه داده شده تا اگر کسی درخواست گذرنامه زیارتی داشته باشد نیازی به اجازه محضری همسران نیست و بانوان می‌توانند به همراه همسر خود به ادارات پلیس گذرنامه مراجعه و همان جا زوجیت آنان با رویت اسناد و مدارک لازم توسط مسئول مربوطه تایید و اجازه همسر ثبت شود.

وی گفت: پس از ثبت در سیستم، همان مدرک به عنوان مجوز خروج از کشور زوجه در نظر گرفته می‌شود با این روش دیگر نیازی به مراجعه به دفترخانه نیست و ما هم همین سند را به عنوان اجازه خروج از کشور زوج برای زوج می پذیریم. این موضوع برای فرزندان زیر ۱۸ سال نیز به همین صورت قابل اجرا است.

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.
دکمه بازگشت به بالا