اقتصادی

جهش نیرو در نیروگاه خرم‌آباد/ وقتی تحریم توان مقاومت ندارد

مجله تفریحی زیباروز / لرستان نیروگاه سیکل ترکیبی در تاریخ 28 فوریه 2017 در خرم آباد با حضور چیتچیان ، آن زمان وزیر نیرو و مقامات ارشد لرستان افتتاح شد و امروز ، 28 ژوئن افتتاح و به بهره برداری رسید.

افتتاح این نیروگاه در سال پرش تولید به تولید برق در کشور کمک خواهد کرد و گامی جدی دیگر برای خودکفایی در این صنعت خواهد بود.

فاز اول این نیروگاه 484 مگاوات برق تولید می کند

محسن امیری مدیرعامل شرکت برق و انرژی صبا که وابسته به بنیاد مستضعفان است در مراسم افتتاح این کارخانه گفت: “نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد پتانسیل ارائه یک درصد از بیشترین قله مصرفی کشور را دارد.”

وی اظهار داشت: این نیروگاه توسط بنیاد فقرا برای رفع محرومیت و اشتغال تأسیس شده است.

این مقام مسئول افزود: ظرفیت نیروگاه برای تولید برق پایدار در کشور افزایش یافته است و این امر به راه‌اندازی نیروگاههای بنیاد کمک کرده است.

امیری ادامه داد: در دو ماه نخست امسال تولید نیروگاه این بنیاد 19 درصد افزایش یافته و به دو میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی افزود: فاز اول این نیروگاه دارای 484 مگاوات تولید برق است و همچنین ظرفیت تولید یک درصد بیشترین مصرف کشور و 10 درصد از تولید برق کشور را دارد.

امیری اظهار داشت: بیش از 500 نیروی محلی بطور مستقیم در این مجموعه درگیر هستند و همچنین 150 نیروی متخصص در این مجموعه همکاری می کنند و کلیه استانداردهای زیست محیطی در آن رعایت می شود.

ما یکی از پنج کشور برتر در ساخت نیروگاه ها هستیم

عباس علی آبادی ، مدیر گروه صنعتی مپنا نیز گفت: ما در حال ساخت پیچیده ترین تجهیزات نیروگاه در جهان هستیم و این یکی از استعدادهای عالی دولت است.

وی اظهار داشت: ما از لحاظ ساخت نیروگاه در بین پنج کشور برتر جهان هستیم و از نظر تولید نیروگاه در جهان سوم هستیم.

وی اظهار داشت: در نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد بیش از 65 درصد نیروها بومی هستند و فقط نیروهای متخصص در محل استفاده می شوند.

مدیر گروه صنعتی مپنا افزود: “این محصول مهمی از کار جمعی و همدلی است. سال آینده بخش بخار این نیروگاه را به مدار قرار خواهیم داد.”

علی آبادی تصریح کرد: برای اشتغال نیروهای بهره‌برداری و استخدام نیروهای بومی ، فقط در لرستان ، آگهی داده شده است.

مرحله بعدی توسعه و توسعه 310 میلیون یورو هزینه خواهد داشت

محسن طرزطلب ، مدیرعامل شرکت تولید گرما نیز گفت: واحد بخار چرخه ترکیبی خرم آباد امسال به اتمام می رسد و از سال آینده شروع به کار می کند.

وی اظهار کرد: منابع مالی این نیروگاه 310 میلیون یورو است که توسط بنیاد اشخاص دارای نیازهای ممتاز تأمین می شود.

وی افزود: برای اجرای فاز بعدی و توسعه این نیروگاه 310 میلیون یورو باید هزینه شود.

این مقام مسئول از تولید بیش از 450 مگاوات برق در نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد با بیان اینکه این نخستین نیروگاه حرارتی لرستان است ، خبر داد: “ما در تلاش هستیم امسال بخار این نیروگاه را به اتمام برسانیم و سال آینده آن را به بهره برداری برسانیم. “” درصد دستیابی.

طرزطلب اظهار داشت: به درخواست بنیاد و گروه صبا وابسته به بنیاد فقرا ، عملیات اجرایی فاز دوم این نیروگاه آغاز می شود.

وی گفت: “ما برای تأمین آب نیروگاه کلاس F برای سرعت بخشیدن به پروژه مشکل داریم.” در حال حاضر سطح تولید در لرستان منفی است که با افتتاح این نیروگاه افتتاح می شود و علاوه بر تأمین برق استان ، برق نیز برای استان های همجوار تأمین می شود.

همه اجزای جهش و محدودیت ها را داریم

همچنین ، حجت الاسلام سید احمد شاهرخی ، نماینده ولی فقیه در لرستان ، اظهار داشت: “با وجود بنیاد فقیر و مؤسسات فرعی رهبری ، می توان از مسیر پیشرفت و پیشرفت عبور کرد و پرچم خود را بالا برد.”

وی تصریح کرد: بنیاد فقرا نقش مهمی در محرومیت و محرومیت بازی کرده است.

شاهرخی ادامه داد: خوشبختانه همه مؤلفه های جهش و مرزها را داریم زیرا ما کشوری داریم که چهار فصل و همچنین استان دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: لرستان استانی با ظرفیت منابع آب ، خاک حاصلخیز ، معادن ، نفت ، پتروشیمی و هر آنچه برای رشد و توسعه لازم است.

شاهرخی افزود: با وجود وجود 12 میلیارد متر مکعب آب در استان ، تنها 25 درصد از اراضی استان آبیاری می شود.

وی افزود: با وجود بنیاد فقرا و تحت رهبری آن ، می توان از مسیر پیشرفت و پیشرفت عبور کرد و پرچم آن بلند شد.

شاهرخی گفت: “به گفته امام راحل فتح الفتوح ، انقلاب این است که مردم را با ایمان و دانش تربیت کنیم ، تا چنین نیروگاهی که ساختمان زمین و افتخارآفرینی است ، حاصل شود.”

ما در مدیریت بحران از رتبه بالایی برخوردار هستیم

مهندس پرویز فتاح رئیس بنیاد فقرا نیز گفت: تمام نیروگاه های بنیاد در بورس کالا ارائه می شود.

وی گفت: بزرگترین عبادت خدمت به مردم است و این یکی از شناختهای ما است. لرستان زینت سیستم است و تنها منطقه ای است که برای انقلاب هزینه ای پرداخت نکرد اما شش هزار و 200 شهید را وقف انقلاب کرد. حتی اگر اعتراضی وجود داشته باشد ، آن را با نجابت مطرح می کند و به گردن ما حق می بخشد.

وی اضافه کرد: “در نقش کمیته امداد ، ما کاری کردیم که لرستان بتواند مسئولان این استان را در جریان سیل ، علی رغم اضطراب ، به خوبی انجام دهند و همانطور که امروز شنیدیم ، آرامش را به مردم بازگرداند.” ساخت و ساز در حال اتمام است.

فتاح با اشاره به اینکه در مدیریت بحران نمره بالایی داریم و باید در دوره غیر بحرانی نیز حضور داشته باشیم تا هزینه ها را کاهش دهیم ، افزود: اگر لرستان فرصت های زیادی دارد اما توسعه نیافته است ، به دلیل ضعف ما ، مدیران است.

وی اظهار داشت: در آخرین سیل سیمانی را که برای تعمیر و آسیب رساندن به خانه ها استفاده شده بود را تهیه کردیم و 77000 سیمان رایگان به استان دادیم و مابقی را به آنها می دهیم.

درمورد سرمایه گذاری در نیروگاه چرخه ترکیبی خرم آباد ، فتاح گفت: “مجوز این نیروگاه در سالهای اخیر صادر شده است و سرمایه گذار بنیاد افراد ناسازگار است.” وزارت نیرو مجوزهایی صادر کرده و برنامه ریزی کرده است که بیش از 6000 میلیارد تومان به آن اعطا کند ، و تاکنون 2500 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است ، و 1700 میلیارد تومان تا پایان سال پرداخت می شود.

وی افزود: این نیروگاه از ابتدای چرخه ترکیبی ساخته شده است ، در حالی که بسیاری از نیروگاه های ساخته شده در کشور حرارتی هستند.

رئیس بنیاد فقرا گفت: خوشبختانه نیروگاه ها در کشور بومی سازی شده اند و نیروهای ایرانی آنها را از فاز صفر طراحی ، ساخته ، نصب ، نگهداری و تعمیر می کنند. وی افزود: در اینجا تجلی عینی اقتصاد مقاومتی و تجلی مهندسان ایرانی است. آنها کسانی هستند که تحریم ها را نقض کردند.

وی یادآور شد: این بنیاد در زمینه نیروگاه های کشور فعالیت می کند. وی همچنین در توسعه صنعتی و کشاورزی نقش دارد. زیرا کار او رفع کمبودها و نیز نگاهی به موضوعات اساسی تولید است.

وی افزود: امروز تصمیم گرفتیم فاز دوم نیروگاه خرم آباد را در تفاهم نامه ای با استان امضا کنیم و هدف ما این است که تمام نیروگاه های بنیاد Infirm را در بورس کالا عرضه کنیم و نیروگاه خرم آباد را در اسرع وقت تحویل می دهیم.

فتاح افزود: “صحبت از مبارزه با تاج ، منطقه را در لرستان در نظر خواهیم گرفت و در آنجا مستقر می شویم و کارهای توسعه و پیشرفت و پیشرفت را به بهره برداری می رسانیم.”

وی افزود: همچنین برای خانواده های این دو معلول ، بنیاد تصمیم گرفته است که همه خانه های آنها را احداث کند. اما تاکنون با کمک بنیاد بیش از 200 خانه به مددجویانی که از حمایت های اجتماعی استان برخوردار هستند اختصاص یافته است و امروز 5،000 بسته حمایتی وارد لرستان شده اند تا با توجه به مراجع اختیاری به نیازمندان بدهند.

این مقام مسئول اظهار داشت: “ما به شما اطمینان می دهیم که بنیاد و نهادها با ظرفیت صمیمانه دولت و در خدمت مردم قرار می گیرند. این سرویس قطعاً بی قید و شرط است و ما تمام تلاش خود را برای انجام این کار انجام خواهیم داد.”

لرستان فضای سرمایه گذاری بسیار خوبی دارد

سید موسی خادمی ، استاندار لرستان نیز در این رابطه گفت: بنیاد افراد ممتاز می تواند بخشی از آشفتگی های ایجاد شده در توسعه کشور را جبران کند.

وی اظهار داشت: بنیاد فتاح برای افراد فقیر و مهندسین در بحث مسکن کمک زیادی به سیلاب کرد.

خادمی با بیان اینکه مهندس فتاح معتقد به تعادل منطقه ای است و برخی از استان ها نمی توانند حق خود را به همان شکلی که می خواستند بگیرند ، افزود: بنیاد بیمه می تواند برخی موانع را برای توسعه کشور جبران کند.

استاندار لرستان گفت: “بنیاد فقرا پس از شیوع کروناویروس از سایر آژانس ها ، بحث در مورد بسته های زندگی را بر عهده گرفت.”

خادمی با بیان اینکه استان از فضای سرمایه گذاری بسیار خوبی برخوردار است ، افزود: انتظار داریم این بنیاد به کشاورزی ، انرژی و سایر بخش های استان توجه ویژه ای داشته باشد.

بیایید توانایی و اعتماد به نفس ایرانی را در جوانان انجام دهیم

مهندس پرویز فتاح ، رئیس بنیاد فقرا نیز در حاشیه مراسم تحلیف اظهار داشت: “ما مصمم هستیم كه تحریم ها و مشكلات ناشی از آنها را نادیده نگیریم و با تكیه بر توانایی و اعتماد ایران در جوانان ، به خودكفایی برسیم.”

وی گفت: بنیاد فقرا در یک چرخه ترکیبی سرمایه گذاری کرده است و خوشبختانه با تحریم ها روبرو شدیم که توانستیم از نیروهای محلی و تجهیزات تولید شده در کشور استفاده کنیم تا یک نیروگاه 100٪ ایرانی ، مدرن و بسیار کارآمد ایجاد کنیم.

فتاح افزود: نیروگاه ترکیبی چرخه ای خرم آباد نمونه بارز اقتصاد مقاومتی با وجود تحریم ها است که طراحی ، نصب و راه اندازی آن توسط جوانان توانمند و خلاق کشورمان ایجاد شده است.

وی یادآور شد: این نیروگاه با 324 مگاوات وارد دایره می شود و نمونه بارز این جهش تولید است. تمام تلاش ما این است که واحد تولید بخار این نیروگاه را تا پایان سال جاری شروع کنیم زیرا همه ابزار و بستر فراهم شده است و این می تواند به تولید برق در کشور کمک کند.

رئیس بنیاد مستضعفان عنوان کرد: “امروز با نظر مقامات کشوری و استانی تصمیم گرفتیم با امضای تفاهم نامه در استان فاز دوم این نیروگاه راه‌اندازی کنیم که در فاز دوم 540 مگاوات برق تولید کند.”

فتاح افزود: “در بنیاد فقرا ، ما تصمیم داریم با نادیده گرفتن تحریم ها و مشکلاتی که از آنها بوجود می آید ، خودکفا شویم و با تکیه بر توانایی متخصصان جوان ایرانی در اعتماد به آنها و مصرف کالاهای داخلی ، و نشان دهیم که تلاش های استکبار ناکام خواهد ماند.” و مطمئناً افتتاح نیروگاه امروز پیام بزرگی برای شما ارسال می کند که متوقف نخواهیم شد.

وی افزود: در بحث انکار ، توسعه و پیشرفت ، با ارائه کمکهای مؤثر برای اسکان و به کارگیری کمیته امداد و مددجویان بهزیستی ، اقدامات مؤثری انجام داده ایم.

این مقام مسئول گفت: ما مناطقی را در استان برای توسعه انتخاب خواهیم کرد و مفتخریم که خدمتگزار مردم لرستان باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا