حوادث

خطر قهرمان‌سازی از قربانیان خشونت

واکنش برخی از افراد مشهور به کودک آزاری مورد حمایت یک تیم فوتبال و فیلم منتشر شده از آن زنگ خطر دیگری را به صدا در آورد ، و این خطر “قهرمانی کودک قربانی خشونت” و نابودی کودکی و آینده او است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، از روز جمعه ، فضای مجازی تحت تأثیر ویدیویی قرار گرفته است که در آن پسری که طرفدار یکی از تیم های فوتبال کشورمان است با تعصب فراوان از تیم خود دفاع می کند و حتی از برائت و شایعات درباره تیم محبوب خود حتی به قیمت کتک خوردن امتناع می ورزد. و بدرفتاری جسمی تاکنون ، مردم با کودک آزاری کامل روبرو شده اند که مجازات قانونی برای مرتکب یا عاملان آن دارد. اما واکنش برخی از افراد مشهور به این کودک آزاری و فیلم منتشر شده از آن زنگ خطر دیگری را به صدا درآورد و آن قهرمانی کودک قربانی خشونت و نابودی کودکی و آینده او است.

متأسفانه ، در میان واکنش ها به این اقدام وحشیانه ، از یک وزیر گرفته تا یک فوتبالیست و حتی کاربر فضای مجازی کمتر شناخته شده ، آنها تصویری از این کودک بدون نقاب را منتشر کردند و از فرد بدسرپرست تمجید کردند. واقعیت این است که گرچه تعصب این کودک در دفاع از تیم محبوبش مورد توجه هواداران فوتبال قرار گرفته است ، اما هرگز نباید از مسئله واقعی کودک آزاری و نقض حقوق اساسی وی غافل شد. تا جایی که بسیاری از ذینفعان به جای پرداختن به موضوع کودک آزاری ، به تمجید از شخص بدسرپرست روی آوردند و مرتکب را تنها گذاشتند ، مورد غفلت واقع شده است.

س isال این است که ، فقط به دلیل آزار و اذیتی که دیده است ، قهرمان سازی چه تأثیر پیشگیرانه ای بر قربانی آزار و اذیت خواهد داشت؟ دیر یا زود ، مردم آن کودک را پیدا می کنند و به ملاقات او می روند که اگر هدف جبران آسیب روانی باشد ، اقدامی ارزشمند است ، اما پوشش رسانه ای تصاویر و فیلم های بازدید احتمالی مفید نخواهد بود. بگذارید کسانی که برای جلب کلیکهای بیشتر ، بینندگان و دنبال کنندگان ، یا حتی از روی ناآگاهی ، در مراحل بعدی و اخبار بی شمار در مورد این کودک واسطه قرار می گیرند ، در مورد عواقب عملکرد خود فکر کنند ، زیرا این ممکن است باعث شود دیگران فکر کنند که دوست دارند برای ارسال ویدیوی آزار و اذیت کاذب خود ، بنابراین می توانید آنها را ببینید؟

آیا داستان یک کودک کار که میهمان یک برنامه ماه عسل بود و گفته شد چند سال بعد خودکشی کرده است ، نمی تواند درسی برای جلوگیری از تکرار چنین اقدامات بی فایده و قهرمانی های کاذب در رسانه ها باشد؟

باید بپذیریم که با آگاهی بیشتر افراد جامعه و افزایش هزینه ارتکاب جرم برای مرتکب یا عاملان ، مشکل کودک آزاری حل خواهد شد ، در غیر این صورت قربانی صدقه می دهد و احکام حماسی را بیان می کند و شخصیت افسانه ای ایجاد می کند برای قربانی این به مشکلات قبلی اضافه نمی شود ، هیچ مشکلی حل نمی شود و این برای مسئولان و اصحاب رسانه و همچنین شهروندان و کاربران فضای مجازی مهم است.

بهتر است به جای عکاسی از سوغاتی با آن کودک ، اقدامات جدی انجام شود تا روحیه به او و افراد دیگر مانند او برگردد و اجازه دهید به جای یک قهرمان و ابرمرد کودک باشد ، زیرا او کودکی نیست که قابل تکرار باشد.

مهدی بابایی – مجله تفریحی زیباروز

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا