اقتصادی

«خودباوری» و «جرئت علمی» لازمه تولید دانش خانواده/ مؤلفه‌های ازدواج پایدار تدوین می‌شود

در گفتگو با آنا به این موضوع اشاره شد؛

مدیرمسئول فصلنامه «مطالعات اسلامی ایرانی خانواده» گفت: برای تولید معرفت خانواده، خودباوری، روحیه جهادی، جسارت علمی، نظریه پردازی، نظارت و ترسیم برنامه ضروری است.

گروه استان های خبرگزاری آنا؛ در ارزیابی سالانه انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، مجله علمی «مطالعات اسلامی ایرانی خانواده» دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج به مدیریت محمود گودرزی موفق به کسب 81 امتیاز و نمره الف شد.

در گروه روانشناسی و مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی، 15 مجله علمی در کشور منتشر می شود که بر اساس ارزیابی مجلات ایرانی اسلامی خانواده، تفاوت بسیار کمی با مجلات دانشی و پژوهشی دارند. در رشته روانشناسی کاربردی (83 امتیاز) واحد اصفهان (خوراسگان) با بیش از 15 سال سابقه چاپ رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

مدیرمسئول مجله علمی «مطالعات اسلامی ایرانی خانواده» دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج به همین مناسبت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در پاسخ به این سوال که چه زمانی و به چه منظوری. فصلنامه «مطالعات اسلامی ایرانی خانواده» ایجاد شد؟ وی بیان کرد: پس از کسب مجوز از سازمان مرکزی دانشگاه (بهمن ماه 1397) برای راه اندازی سامانه نشر و پس از نظارت، مجوز انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتشار در شهریور 1399 صادر شد.

وی با اعلام اینکه اولین شماره مجله پاییز 1400 منتشر شد، افزود: یکی از مهم ترین تلاش های علمی در حوزه خانواده در الگوی اسلامی ایرانی نظریه پردازی در این زمینه است. شناسایی ویژگی های خانواده ایرانی و ایجاد دانش خانوادگی بر اساس الگوی اسلامی ایرانی امری مهم و اساسی است.

گودرزی افزود: برای تولید معرفت خانواده، خودباوری، روحیه جهادی، جسارت علمی و اقداماتی مانند نظریه پردازی، مشاهده و نظارت و ترسیم نقشه راه خانواده ضروری است. فصلنامه مطالعات خانواده اسلامی ایرانی به بررسی وضعیت خانواده از نظر روابط، عملکرد، انسجام و استحکام، قواعد و ارزش ها، نقش ها، ساختار و عملکرد، تهدیدها، آسیب ها، نقاط قوت، ویژگی ها، عوامل و موانع می پردازد.

مدیرمسئول نشریه علمی «مطالعات اسلامی ایرانی خانواده» یادآور شد: در تلاش هستیم مولفه های ازدواج پایدار، عوامل تحکیم خانواده، مولفه های رشد و پویایی خانواده، عوامل آسیب و تخریب خانواده را گردآوری کنیم. خانواده، نقش تغییرات اجتماعی بر خانواده و منابع حمایتی خانواده در پیشرفت الگوی اسلامی ایرانی.

فصلنامه مطالعات خانواده اسلامی ایرانی به بررسی وضعیت خانواده از نظر روابط، عملکرد، انسجام و استحکام، قواعد و ارزش ها، نقش ها، ساختار و عملکرد، تهدیدها، آسیب ها، نقاط قوت، ویژگی ها، عوامل و موانع می پردازد.

این مسئول ابراز امیدواری کرد که نشریه علمی «مطالعات خانواده اسلامی ایرانی» با رویکردی بومی و فرهنگی، مورد توجه علاقه مندان و محققان تشنه دانش در حوزه خانواده قرار گیرد و زمینه ساز نظریه پردازی درباره خانواده در ایران شود.

وی در پاسخ به این سوال که فصلنامه «مطالعات اسلامی ایرانی خانواده» از چه افراد و گروه هایی تشکیل شده است؟ وی گفت: اعضای هیئت تحریریه نشریه متشکل از اساتید مجرب دانشگاهی کشور در مرتبه استادی و دانشیاری دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی.

گدرزی مخاطبان «مطالعات اسلامی خانواده ایرانی» را پژوهشگران خانواده، اساتید و دانشجویان رشته های مرتبط با خانواده (مشاوره خانواده، روانشناسی، جامعه شناسی، حقوق و علوم تربیتی) برشمرد.

مسئول «مطالعات خانواده اسلامی ایرانیان» با بیان اینکه تاکنون چهار شماره از این فصلنامه منتشر شده است، نحوه پذیرش مقاله در فصلنامه و اصول ارسال آن را تبیین کرد و افزود: مقالات پژوهشی ژورنالی، کمی و کیفی و مروری. مقالاتی که مطابق با محور بوده و اهداف مجله را اعلام می کنند.

این مسئول یادآور شد: پژوهشگران باید برای ارسال مقالات خود به سامانه مجلات (https://iifsj.sanandaj.iau.ir/) مراجعه و پس از ثبت نام و ایجاد رمز کاربری از طریق صفحه شخصی در قسمت ارسال مقاله، مقالات خود را ارسال کنند. و یافته های تحقیق

گودرزی تصریح کرد: در صورتی که محققین معیارهای راهنمای نویسنده را داشته باشند، پس از دریافت مقاله، ابتدا مقالات توسط سردبیر بررسی و در صورت همسو بودن با محور و اهداف نشریه ارسال می شود. به دو داور خبره با روش قضاوت دو سوکور.

وی ادامه داد: پژوهشگران خانواده، اساتید و دانشجویان رشته های مرتبط با خانواده می توانند برای فصلنامه «مطالعات خانواده ایرانی اسلامی واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج» مقاله ارسال کنند و ضوابط لازم برای مقالات به تفصیل در راهنمای نویسنده موجود در سایت ذکر شده است. سایت.

مدیر مسئول «مطالعات خانواده اسلامی ایرانی» به تشریح برنامه آینده این فصلنامه پرداخت و به آنا گفت: با توجه به ضرورت پژوهش در حوزه خانواده و انتشار نتایج پژوهش، در ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم شرکت کنید. و تلاش برای نمایه سازی انتشارات در پایگاه های ملی (ISC) و بین المللی (Scopus) از مهمترین برنامه های مجله می باشد.

به گزارش آنا، بر اساس بخشنامه های پژوهشی سازمان مرکزی دانشگاه، برای شرکت در سخنرانی های متمرکز قبل از دفاع و دفاع از پایان نامه دکتری، ارائه گواهی قبولی و یا انتشار مقالات استخراج شده از پایان نامه الزامی است. در مجلات درجه A

انتهای پیام/4062/

دکمه بازگشت به بالا