اجتماعی

مرگ دردناک بانوی بلوکاتی در برخورد با قطار – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

معین نژادی در گفتگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به حوادث ناشی از عبور خط ریلی رشت -قزوین در محدوده بلوکات رودبار، اظهار کرد: از ابتدای عبور خط ریلی در منطقه بلوکات رودبار تاکنون شاهد اتفاقات تلخ و ناگوار در این منطقه هستیم.

وی از فوت بانوی بلوکاتی در برخورد با قطار باری در محدوده روستای کندلات رودبار خبر داد و افزود: اهالی و روستاییان منطقه برای رفتن سر زمین‌ها و اراضی شالیزاری شأن به ناچار باید از روی ریل تردد کنند و این مسئله منجر حوادث تلخ و ناگوار می‌شود.

نژادی با اشاره به مسافت زیاد مسیر دسترسی زیرگذر ریلی در منطقه بلوکات بیان کرد: عبور خط ریلی از چند قدمی محدوده روستایی بلوکات رودبار مسیر دسترسی اهالی و روستاییان منطقه به آرامی شالیزاری و زمین‌هایشان مسدود کرده است.

وی با اشاره به جزئیات بیشتر حادثه تلخ برخورد قطار باربری با بانوی بلوکاتی افزود: بانوی بلوکاتی در مسیر بازگشت از زمین چرای دام و شالیزار بود که در برخورد با قطار باری و بر اثر جراحت شدید در دم فوت کرد.

حفاظ بندی و فنس کشی مطالبه جدی مردم بلوکات است

رئیس شورای اسلامی کندلات با انتقاد از عدم حفاظ بندی و فنس کشی محدوده محور ریلی منطقه بلوکات بیان کرد: عدم حفاظ بندی و فنس کشی محور ریلی بلوکات خطرات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

نژادی با تاکید بر لزوم حفاظت بندی و فنس کشی محدوده ریلی بلوکات اضافه کرد: از ابتدای راه اندازی خط ریلی رشت – قزوین و حرکت قطار تاکنون بیش از ۲۰ رأس دام سبک و سنگین در منطقه بلوکات بر اثر برخورد با قطار تلف شده است.

وی با اشاره به حضور میدانی و وعده‌های مسئولان ذیربط از ساماندهی محدوده ریلی بلوکات افزود: مسئولان شهرستانی و استانی بارها برای بازدید به این منطقه خطرآفرین آمدند و قول‌هایی دادند و رفتند و هیچ اقدام مؤثری در این بخش صورت نگرفته است.

رئیس شورای اسلامی کندلات با بیان اینکه حفاظ بندی و فنس کشی مطالبه جدی مردم بلوکات است، گفت: نزدیکی خانه‌های روستایی به خط ریلی برای کودکان و افراد مُسن بسیار خطرآفرین است.

نژادی با اشاره به مرگ بانوی بلوکاتی و تلف شدن ده‌ها دام سبک و سنگین بر اثر برخورد با قطار از گذشته تاکنون بیان کرد: حالا که جان انسان در میان است نصب حفاظ و فنس کشی در محدوده ریلی بلوکات امری الزامی است.

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا