استان ها

کشف ۶۵ تن مواد مخدر در هرمزگان طی یک سال

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، سردار “غلامرضا جعفری” اظهار کرد: تکاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان با همکاری و همدلی ماموران انتظامی استان در راستای مقابله با قاچاق موادمخدر و برخورد مقتدرانه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، با پیگیری های شبانه‌روزی، اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت کامل بر جاده های فرعی و اصلی استان در سال جاری موفق شدند، ۸۱۸ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل موادمخدر را شناسایی و توقیف کنند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت، ۶۴ تُن و ۷۸۶ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف شده است، افزود: این مقدار مواد کشف شده شامل ۵۴ تُن و ۷۲۶ کیلوگرم تریاک، ۶ تُن و ۲۷۷ کیلو گرم حشیش، یک تُن و ۸۰۱ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین و یک تُن و ۹۰۱ کیلو شیشه، ۲ کیلو و ۸۰۰ گرم مرفین و ۱۱۲ کیلو و ۴۹۲ گرم سایر مواد است.

سردار جعفری تصریح کرد: این در حالی است که کشفیات موادمخدر صنعتی در هم سنجی با سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی استان هرمزگان تعداد دستگیری معتادان کارتن خواب در سال جاری را ۲ هزارو ۴۷۷ نفر و دستگیری قاچاقچیان، خرده فروشان و توزیع کنندگان موادمخدر را ۲ هزار و ۷۶۵ نفر عنوان کرد.

سردار جعفری در ادامه تعداد طرح های پاکسازی محلات و نقاط آلوده از حیث وجود و توزیع مواد مخدر در استان را ۶ هزار و ۴۰۲ مرحله و کشفیات حاصله در این طرح ها را ۲۸ تن عنوان و خاطر نشان کرد: در سال جاری ۶۳ باند قاچاق مواد مخدر در استان شناسایی و چهار قاچاقچی موادمخدر و اشرار مسلح نیز به هلاکت رسیدند.

فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در پایان اظهار کرد: در طول سال جاری با اشراف اطلاعاتی حاکم بر استان بر فعالیت قاچاقیان مواد مخدر و سودا گران مرگ ۱۰۵ باب املاک و مستغلات و زمین و ۸۱۸ دستگاه انواع خودرو متعلق به قاچاقچیان توسط پلیس استان توقیف شده که مجموع ارزش مالی ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان، این استان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این مقام انتظامی در پایان تعداد کل پرونده‌های تشکیل شده امسال در بحث جابه جایی، حمل و توزیع مواد مخدر در سطح خرد و کلان را ۸ هزار و ۵۱۶ فقره عنوان کرد.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا