استان ها

آراء صادره در شعب شوراهای حل اختلاف استان چهارمحال و بختیاری مستدل و متقن است

به گزارش خبرگزاری مجله تفریحی زیباروز استان چهارمحال وبختیاری، محمود حکیم رئیس هیأت نظارت و بازرسی مرکز توسعه حل اختلاف کشور اظهار داشت: همت و تلاش کارکنان شوراهای حل اختلاف این استان موجب گردیده تا عملکرد این شوراها برای ایجاد صلح و سازش و توسعه فرهنگ گذشت در جامعه، روند روبه رشد و متعالی داشته باشد.

وی افزود: بر اساس معیارها و شاخصهای ارزیابی، مرکز توسعه حل اختلاف استان چهارمحال و بختیاری برای تحقق برنامه های تدوین شده و سیاستهای کلان دستگاه قضایی از ظرفیتهای ویژه ای برخوردار است که می بایست با اتخاذ تدابیر مناسب این ظرفیتها را عملیاتی سازد.

حکیم با اشاره به راهبرد نظارتی مرکز توسعه حل اختلاف کشور برای ارتقاء سطح عملکرد شوراهای حل اختلاف ابراز داشت: با همفکری و تعامل با مراکز توسعه حل اختلاف استانها، شیوه نامه نظارت و بازرسی از مجموعه های شوراهای حل اختلاف در دو سطح یک و دو تدوین گردیده که در سطح یک هیأتی با نظارت مستقیم رئیس کل دادگستری، رئیس حفاظت و اطلاعات و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان تشکیل و پس از انجام بازرسی های مربوطه نتایج اقدامات صورت گرفته را به مرکز اعلام می کنند.

وی افزود: در بازرسی سطح۲ نیز هیأت نظارت و بازرسی مرکز توسعه حل اختلاف کشور به صورت تفصیلی و میدانی گزارشات ارسال شده را مورد ارزیابی و راستی آزمایی قرار خواهد داد. حکیم خاطرنشان کرد: قطعاً نتایج بازرسی و ارزیابی عملکردها در مدل تعالی نظام پرداخت پاداشها اثرگذار خواهد بود.

در این نشست محمد رزم رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به گوشه هایی از عملکرد مرکز توسعه حل اختلاف استان بیان داشت: تلاش شبانه روز قضات، کارکنان و صلحیاران شوراهای حل اختلاف استان موجب گردیده تا ۳۲ درصد از پرونده های قابل گذشت به رضایت طرفین و صلح و سازش منجر گردد.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف استان طی یکسال گذشته اهتمام ویژه ای به موضوع ابلاغات الکترونیکی اوراق قضایی داشته اند به گونه ای که طی این مدت آمار ابلاغ الکترویکی اوراق قضایی در شوراها به میزان ۹۲ درصد ارتقاء یافته است.

رزم تصریح کرد: خوشبختانه شوراهای حل اختلاف استان تاکنون عملکرد مطلوبی در مقوله صلح و سازش داشته و این مهم مرهون حسن توجه رئیس محترم مرکز توسعه حل اختلاف و تلاش مضاعف اعضاء و دبیران شوراها بوده است.

گفتنی است مدیرکل نظارت و بازرسی مرکز توسعه حل اختلاف کشور در رأس هیأتی عالی رتبه به منظور بازرسی و نظارت بر فعالیت شوراهای حل اختلاف به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

دکمه بازگشت به بالا