استان ها

اگر کسی توانایی خرید گوسفند و قربانی کردن آن در عید قربان را ندارد، چه کند؟

به گزارش خبرگزاری مجله تفریحی زیباروز؛ علی خلیلی ، کارشناس علوم قرآنی با اشاره به ارزشهای نهفته در عید قربان گفت: عید قربان روزی است که “ابراهیم (ع)” تسلیم خدا شد ، می توانست از آن بیرون بیاید. این آزمون بزرگ با افتخار و پیروی از این اطاعت از همه.

وی تأکید کرد: دهمین روز ماه قمری ذی الحجه برای مسلمانان سراسر جهان مصادف با عید سعید قربان است که به یاد حضرت ابراهیم (ع) و فرزندش اسماعیل (ع) گرامی داشته می شود. مسلمانان در این عید پس از عبادت ، ویزیت و جشن لباس جدید می پوشند. علاوه بر این ، بسیاری از مسلمانان در سراسر جهان در این روز گوسفند ، گاو یا شتر قربانی می کنند و گوشت خود را به همسایگان و فقیران توزیع می کنند.

عید قربان روز قربانی کردن یک روح شیطانی است / اگر توانایی خرید گوسفندی در عید قربان را نداشته باشیم چه؟

خلیلی افزود: عید قربان تعطیلات ویژه ای است ، وقت آن است که از شر شیطان باطن خلاص شویم ، در این روز مومنان و معتقدان از عبادت دنیوی دست می کشند و روحشان را فدا می کنند تا سبک وزن شوند.

خلیلی گفت: عید قربان پاکترین عید ، عید سنت و تسلیم است. در این روز انسان دوباره با تقوا متولد می شود و انسانی جدید را از خاکستر می گذارد. این عید به معنای ورود یک روز جدید و یک انسان جدید است.

وی از عید قربان به عنوان روز بزرگی یاد کرد که در آن سنت حسنه قربانی کردن یک روح شرور در نظر گرفته می شود و اظهار داشت: فداکاری یک روح شرور یکی از بزرگترین کارهایی است که هر انسانی باید انجام دهد. این اثر بزرگ از جایگاه ویژه ای برخوردار است و بزرگی این عمل به حدی است که یکی از کارهای زائران نیز به حساب می آید.

این کارشناس قرآنی با اشاره به مراحل انجام حج و جایگاه عید سعید قربان در مناسک حجاج ، گفت: آنها پس از انجام اعمال عرفات ، مشعر و منا در آخرین مرحله ، به صورت نمادین گوسفندان را قربانی می کنند. به عبارت دیگر ، آنها روح خود را فدا می کنند تا به خود ثابت کنند که بزرگترین شیطان در خودشان است ، و با فدا کردن روح عماره ، مطمئناً به تقوی الهی نزدیک می شوند.

خلیلی در مورد اعمالی که طبق گفته ها در روز عید قربان انجام می شود ، اظهار داشت: در روز عید قربان ، متدینان می توانند با اجرای کمانچه و پرستش دو رودخانه در رودخانه به جشن این عید بزرگ بروند. شب عید قربان.

عید قربان روز قربانی کردن یک روح شیطانی است / اگر توانایی خرید گوسفندی در عید قربان را نداشته باشیم چه؟

وی به نمازهای اقامه شده در عید قربان اشاره کرد و گفت: در روز عید قربان نماز وارد می شود ، این نماز مانند نماز عید قربان است و از جایگاه و منزلت خاصی برخوردار است. برخی از دانشمندان و بزرگان همچنین اشاره کردند که اگر کسی نتواند گوسفندی بخرد و آن را قربانی کند ، می تواند مبلغی را برای خرید قربانی در مشارکت چند نفر در نظر بگیرد و گوسفندی بخرد و سپس در راه خدا قربانی کند. دادن گوشت قربانی به فقرا و نیازمندان پاداش های بی شماری می رساند و این تأکید می شود.

وی خاطرنشان کرد: در روایتی که از “امام صادق (ع)” نقل شده است که “امام حسین (ع)” و “امام باقر (ع)” گوشت قربانی را به سه قسمت تقسیم کردند. یک قسمت به همسایگان ، یک قسمت به نیازمندان داده شد و قسمت دیگر برای خانواده نگهداری شد.

دکمه بازگشت به بالا