حوادث

بهترین اسکراب صورت خانگی و طرز تهیه آن

آفتاب‌‌نیوز :

پس از مطالعۀ این مقاله، شما می‌توانید با آموزش طرز تهیه اسکراب خانگی صورت، هر یک از انواع آن را متناسب با مواد غذایی موجود در منزلتان، درست کنید و به عنوان ماسک، روی صورت خود قرار دهید. پس اگر پوستی شفاف و روشن می‌خواهید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اسکراب صورت خانگی چیست؟

پیش از اینکه با طرز درست کردن اسکراب صورت در خانه آشنا شویم، بهتر است بدانیم اسکراب صورت چیست و چه فوایدی دارد؟ معنی کلمه اسکراب چیست و چگونه استفاده می‌شود؟

Scrub واژه‌ای انگلیسی به معنای مالش دادن است. در نتیجه کرم اسکراب نیز نوعی کرم لایه بردار است که روی پوست صورت مالیده می‌شود و سلول‌های مردۀ پوست را از بین می‌برد. این ماده که از ذرات ریز سیلیکونی و یا مواد خردشدۀ گیاهی ساخته شده، به شکل مالیدنی روی پوست بدن استفاده می‌شود و انواع گوناگونی دارد.

ژل اسکراب صورت برای قسمت‌های مختلف بدن از لب تا پا، قابل استفاده است؛ اما بیشتر افراد از آن برای رفع جوش و پاکسازی صورت استفاده می‌کنند. لازم است بدانید که فرمولاسیون ساخت انواع اسکراب‌های موجود در بازار کاملا طبیعی است و از مواد ارگانیک تشکیل شده و ضرری ندارد. با این‌حال ممکن است برخی افراد به دلایل سنتی، علاقه‌ای به استفاده از ماسک‌های آماده نداشته باشند. به همین دلیل درست کردن ماسک اسکراب خانگی نیز طرفداران زیادی دارد.

طرز تهیه اسکراب صورت خانگی

در این بخش از مقاله، یاد خواهید گرفت که چگونه با مواد غذایی موجود در خانه، اسکراب صورت درست کنیم؛ اما دقت داشته باشید که خاصیت هر اسکراب با دیگری متفاوت است؛ بنابراین برای انتخاب بهترین اسکراب صورت خانگی، به نوع پوست خود، عارضه‌های آن توجه کنید. برای آموزش مراقبت از پوست خود با ما همراه باشید.

اسکراب جو دوسر و عسل

اگر به دنبال اسکراب صورت خانگی برای پوست خشک خود هستید، می‌توانید از ترکیب جو دوسر و عسل استفاده کنید. این اسکراب لایه‌بردار ملایمی برای پوست محسوب می‌شود. به همین دلیل برای افرادی که پوست حساسی دارند، بسیار مناسب است. بلغور جو دوسر خاصیت تسکین‌دهندگی دارد و تحریکات پوست شما را آرام می‌کند. عسل نیز ماده‌ای مغذی و مرطوب است که نقش آبرسانی پوست را به خوبی انجام می‌دهد.

مواد لازم:

•    ۲ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر
•    ۱ قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه:

۱)    بلغور جو دوسر را با استفاده از مخلوط‌کن یا غذاساز به پودری ریز تبدیل کنید.
۲)    پودر بلغور را در کاسه‌ای کوچک با عسل مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.
۳)    ترکیب آماده‌شده را روی صورت خود بمالید و حدود ۱ دقیقه با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید.
۴)    اجازه دهید اسکراب به مدت ۵ دقیقه روی پوستتان بماند تا مواد مغذی به عمق آن نفوذ کند.
۵)    در انتها صورت خود را با آب گرم بشویید و با حوله‌ای نرم و ملایم، خشک کنید.

بهترین اسکراب صورت خانگی و طرز تهیه آن

اسکراب جو دو سر و عسل

اسکراب قهوه و روغن نارگیل

اسکراب صورت خانگی قهوه برای کسانی مناسب است که به دنبال تقویت پوست خود و لذت بردن از عطر قهوه هستند. تفاله‌های قهوه به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی عمل می‌کنند. روغن نارگیل نیز نقش آبرسان را داشته و هیدراتاسیون عمیق پوست را فراهم می‌کند.

مواد لازم:

•    ۲ قاشق غذاخوری تفاله قهوه
•    ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

طرز تهیه:

۱)    تفالۀ قهوه‌ای را که قبلا نوشیده‌اید، در کاسه‌ای ریخته و با روغن نارگیل خوب هم بزنید تا مخلوطی غلیظ و دانه‌ای ایجاد شود.
۲)    اسکراب را به آرامی روی صورت خود مالیده و ماساژ دهید. به مناطقی که نیاز به توجه دارند (برای مثال مناطق حاوی لک یا جوش زیرپوستی)، بیشتر تمرکز کنید.
۳)    ماساژ پوست را برای چند دقیقه ادامه دهید و اجازه دهید کافئین قهوه، گردش خون را بهبود بخشد.
۴)    برای سفت شدن پوست و بسته شدن منافذ آن، صورت خود را با آب سرد بشویید.
۵)    از شادابی پوست خود لذت ببرید.

اسکراب ماست و زردچوبه

یکی دیگر از انواع اسکراب خانگی برای لک صورت، ترکیب زردچوبه و ماست است. این ترکیب، اسکراب خانگی روشن کننده صورت نیز محسوب شده و می‌تواند رنگی ایده‌آل و یکدست به پوستتان بدهد. ماست حاوی اسیدلاکتیک است که در کنار حفظ رطوبت، به آرامی لایه‌برداری می‌کند. زردچوبه هم با خاصیت آنتی‌باکتریال و ضد التهاب خود، نقش مسکن و درمان پوست شما را به عهده دارد.
مواد لازم:

•    ۲ قاشق غذاخوری ماست ساده
•    نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه

طرز تهیه:

۱)    در یک کاسه، ماست ساده را با پودر زردچوبه ترکیب کنید تا مخلوطی زردرنگ ایجاد شود.
۲)    اسکراب را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند.
۳)    به آرامی صورت خود را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید.
۴)    مخلوط را با آب گرم بشویید و صورت خود را خشک کنید.
۵)    از تاثیر زردچوبه و درخشندگی پوست خود لذت ببرید.

بهترین اسکراب صورت خانگی و طرز تهیه آن

اسکراب ماست و زردچوبه

پاکسازی صورت به روش تالگو

در این مطلب با اسکراب صورت خانگی آشنا شدیم و ۵ روش برای تهیه اسکراب خانگی را یاد گرفتیم. استفاده از مواد غذایی دردسترس برای ساخت اسکراب، گزینۀ خوبی است؛ اما ممکن است تاثیری به‌اندازۀ پاکسازی‌های اصولی نداشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم مراجعه به مراکز بهداشتی-درمانی را هم به عنوان گزینه‌ای مطلوب، در نظر داشته باشید. شما می‌توانید برای خرید بهترین اسکراب‌های صورت به تالگو پاریس، نمایندگی فروش محصولات تالگو در ایران مراجعه کنید. البته این همۀ خدمات ما نیست؛ آموزش دوره‌های تخصصی مراقبت از پوست و ارائۀ خدمات بهداشتی و درمانی نیز از دیگر افتخارات ما به مراجعه‌کنندگان عزیز است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات، به وبسایت www.thalgoparis.com مراجعه بفرمایید

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.
دکمه بازگشت به بالا