اجتماعی

خاطره‌سازی با سینمای دفاع مقدس در بیلبوردهای پایتخت

دیالوگ‌های ماندگار سینمای دفاع مقدس به مناسب هفته دفاع مقدس در بیلبوردهای تهران اکران شده‌اند؛ تصاویری از فیلم‌هایی که هرکدام جزو بهترین‌های سینمای ایران محسوب می‌شوند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز،‌ به نقل از سازمان زیباسازی شهرداری تهران، فیلم‌های دفاع مقدس و مجاهدت ۸ ساله رزمندگان جنگ تحمیلی بخشی از تاریخ اثرگذار و ارزشمند ایران است که در چهار دهه اخیر، جامعه سینمایی کشور تلاش کرده‌اند تا هر کدام به بهترین شکل دوران دفاع مقدس و زندگینامه شهدا را به مخاطب نشان دهند و سازمان زیباسازی برای گرامیداشت یاد این شهدا دیالوگ‌های ماندگار فیلم‌های تاثیر گذار دفاع مقدس را در بیلبوردهای شهری اکران کرده‌است. 

در بیلبوردهای شهری، دیالوگ‌هایی از چند فیلم مهم دیده می‌شود. مانند:

تنگه ابوقریب: اونا می‌خوان از تنگه رد شن، ولی نمی‌دونن اول باید از جنازه ما رد شن

آژانس شیشه‌ای: به اون آقایون بگو بین عباس و BBC یکی رو انتخاب کنن، حافظ امنیت ملی برای من امثال عباسه!

منصور: شما تو درس اخلاقتون درباره مذمت فرار از کار حرف نمی‌زنید؟

دیالوگ‌های اکران شده از فیلم‌های تنگه ابوقریب، آژانس شیشه‌ای، دوئل، اخراجی‌ها، شوق پرواز، به نام پدر، غریب، منصور و سریال‌هایی مانند شوق پرواز و.. انتخاب شده است که در کنار تصاویر بازیگرانی مانند پرویز پرستویی، شهاب حسینی، جواد عزتی، بابک حمیدیان، کامبیز دیرباز و… در سطح شهر تهران نصب شده‌اند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، هرچند اکران بیلبوردهایی با تصاویر و دیالوگ‌ فیلم‌های شاخص دفاع مقدس، اقدامی ارزشمند در جهت استفاده از ظرفیت سینما و تلویزیون ایران برای مناسبت‌های ملی است، اما طراحی بعضی از این بیلبوردها و فضاهای تبلیغاتی، از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیستند.

خاطره‌سازی با سینمای دفاع مقدس در بیلبوردهای پایتخت

خاطره‌سازی با سینمای دفاع مقدس در بیلبوردهای پایتخت

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا