حوادث

خدمات بشر دوستانه هلال احمر ایران به ۵ میلیون پناهنده افغانستانی

معاون صلیب سرخ آلمان در دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران بر همکاری دو جمعیت ملی در زمینه های مختلف تاکید کرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، صبح امروز والمر شون معاون صلیب سرخ آلمان با دکتر یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ساختمان صلح دیدار و تفاهم نامه ای بین آنها امضا شد. جامعه.

شان در این دیدار با تاکید بر اینکه ظرفیت خوبی برای همکاری بین جامعه ایرانی و آلمانی وجود دارد، گفت: خدمات جمعیت هلال احمر ایران به اتباع خارجی و فقرا قابل تقدیر است و صلیب سرخ آلمان آماده همکاری است. . با جمعیت هلال احمر ایران همچنین هلال احمر ایران با ایجاد خانه های هلال در نقاط مختلف توانسته است از ظرفیت های مردمی به خوبی استفاده کند و این تجربه خوبی است که سایر جمعیت ها می توانند از آن بهره مند شوند.

یعقوب سلیمانی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی همکاری در زمینه های مختلف از جمله آموزش و آموزش نیروهای امدادی با صلیب سرخ آلمان را دارد، گفت: وی همچنین تلاش های زیادی را برای پیوند مجدد مهاجران با خانواده هایشان آغاز کرده است. ، یکی از دیدارهای زبیر 8 ساله با خانواده بعد از 6 ماه بود.

وی افزود: آموزش، استعدادیابی، آموزش، واکسیناسیون و درمان پناهجویان از جمله اقداماتی است که برای پنج میلیون پناهجوی افغانستانی با وجود تحریم های سخت علیه ایران انجام شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در زمینه خانه های هلال و استفاده از داوطلبان به اشتراک بگذارد و بدیهی است که این گونه جلسات و تفاهم ها می تواند همکاری ها را بیش از پیش افزایش دهد و این فرصت را فراهم کند. که هم افزایی خوبی وجود دارد.

سلیمانی با اشاره به اینکه بشردوستی و جهان شمولیت همواره در دستور کار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: علیرغم اینکه ایران تحریم ها و مشکلاتی را برای کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اعمال کرده است، اما با تکیه بر توان داخلی، همدلی و همدلی بر مشکلات غلبه کرد و ما تلاش کردیم در هر زمینه ای که مردم به کمک با حسن نیت و تمام تلاششان برای خدمت به مردم نیاز دارند، سرزنده باشیم.

وی با اشاره به اولویت های جمعیت هلال احمر در سال جدید گفت: آموزش، تجهیز انبارهای امداد و تقویت لجستیک و ناوگان جمعیت از اولویت های هلال احمر است که در این راستا می توان به نحو موثری هم افزایی کرد. “

توسعه همکاری بین صلیب سرخ آلمان و هلال احمر در زمینه امداد و نجات

معاون صلیب سرخ آلمان پس از دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر به سازمان امداد و نجات رفت و با رئیس این سازمان دیدار کرد. شان با تاکید بر اینکه با افزایش مخاطرات طبیعی ناشی از تغییرات اقلیمی، نیازمند تجربه جمعیت هلال احمر ایران هستیم، افزود: این مهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هلال احمر، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران نیز برای تمدید تفاهم نامه های همکاری و توسعه روابط بین دو جمعیت اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا