استان ها

دومین چاپگر تولید داخلی خط بریل در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی تبریز راه‌اندازی شد

مجله تفریحی زیباروز/آذربایجان شرقی با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی دومین چاپگر تولید داخلی خط بریل در بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی تبریز راه اندازی شد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، تراب محمدی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از دومین چاپگر بریل تولید داخل کتابخانه مرکزی، با تقدیر از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان جهت پرداختن به ارائه خدمات کتابخانه‌ای و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای اقشار خاص اعم از روشندلان و ناشنوایان گفت: آنچه مسلم و غیر قابل انکار است توجه به عدالت فرهنگی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم بوده و شواهد نشان می‌دهد که در بخش فرهنگ نیز توجه به توسعه متوازن ارائه خدمات به اقشار خاص در کنار عموم مردم مورد تاکید و انجام است.

اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه معلولین و اقشار آسیب پذیر بخش مهمی از جامعه هستند گفت: این افراد به دلیل محدودیت‌های جسمی و یا ذهنی نیاز به امکانات خاصی دارند، اما این معلولیت به معنای عدم نیاز به اطلاعات نیست.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان گسترده ترین شبکه فرهنگی کشور خود را موظف به تامین خدمات اطلاعاتی و کتابخانه‌ای و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در راستای ارتقای سطح توانایی‌های فردی و اجتماعی اقشار خاص جامعه می‌داند.

روح الله ساعی، مسئول بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی تبریز نیز در این مراسم گفت: چاپگر بریل دارکوب در سرعت برابر نمونه‌های خارجی بوده و قابلیت افزایش، کاهش و تنظیم سرعت چاپ را دارد.

وی ادامه داد: در این چاپگر علاوه بر دستور چاپ توسط کامپیوتر، می‌توان اطلاعات را ازطریق حافظه خارجی نیز به چاپگر متصل کرد، مزیت دیگر چاپگر دارکوب سیستم‌های ایمنی است که در مسیر آن تعبیه شده است و اگر نوسانات برق باعث آسیب زدن به موتور و سایر قسمت‌ها شود، بلافاصله فیوزهای امنیتی در مسیر فعال شده و اجازه نوسان و آسیب بیشتر را نمی‌دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا