استان ها

«رویداد صدرا» بازطراحی جدیدی از بازاریابی ارتباط دانشگاه و صنعت است

«رویداد صدرا» بازطراحی جدیدی از بازاریابی ارتباط دانشگاه و صنعت است

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: «رویداد صدرا» بازطراحی جدیدی از بازاریابی ارتباط دانشگاه و صنعت است، در این مدل دانشجویان به جای تحصیل و کارآموزی در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های درون واحدی دروس عملی خود را در سوله‌های تولید صنعت سپری خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین رویداد صدرا از سری برنامه‌های جشنواره «امامت و مهدویت» با هدف نزدیک کردن صنعتگران و دانشجویان در دو روز با حضور رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، صاحبان صنایع و شرکت‌های فعال در عرصه کسب و کار و مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برگزار شد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، ارتباط اثربخش صنعت با دانشگاه را کلید توسعه فناوری دانست و اظهار کرد: در عصر حاضر روابط پیچیده بین فناوری و نوآوری موجب پدید آمدن نظام نوآوری شده و در نظام ملی، نوآوری هر کشور ارتباط متقابل سه رأس مثلث صنعت، دانشگاه و دولت بوده که در این میان نقش دولت‌ها سیاستگذاری و تسهیل‌کنندگی برای دو بازیگر اصلی یعنی صنعت و دانشگاه است.

حامد حسن‌پور با بیان فلسفه وجودی پیدایش «رویداد صدرا» گفت: رویداد صدرا بازطراحی جدیدی از بازاریابی ارتباط دانشگاه و صنعت است، در این مدل دانشجویان به جای تحصیل و کارآموزی در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های درون واحدی دروس عملی خود را در سوله‌های تولید صنعت به‌عنوان دانشکده‌های جدید آموزشی سپری خواهند کرد.

وی متذکر شد: رویداد صدرا فرصتی برای یادگیری میدانی دانشجویان است؛ چراکه آموزه‌های دانشگاه با وجود تمام تلاش‌ها با آنچه در دنیای بیرون از دانشگاه‌ها در جریان است تفاوت فاحشی دارد و رویداد صدرا در راستای رفع این فاصله و واگذاری مسیر پیشرفت به دانشجویان براساس علاقه‌مندی و توان ایشان است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سند توسعه و تعالی دانشگاه که بر مبنای حل مسائل مبتلا به جامعه تدوین شده، خاطرنشان کرد: تبدیل علم و آگاهی به دانشی که برطرف‌کننده مشکلات و معضلات صنعت و جامعه است از اهداف نهایی صدرا است؛ درغیراینصورت توقع گره‌گشایی از این مسائل را نیز طبیعتاً نباید داشت و گام نخست در تحقق این مهم شناسایی نظام مسائل کشور است.

حسن‌پور بیان کرد: نظام سیاسی و اقتصادی کشور به این باور رسیده که راه توسعه و پایدار کشور فراتر از چیزی جز پیشرفت مسیر علمی نیست و این مدل جدید نقطه عطفی برای دانشجویانی است که در راه جذب در بازار کسب و کار و صنعت گام برمی دارند.

در حاشیه رویداد صدرا نمایشگاهی با حضور بیش از ۲۰ شرکت بزرگ و معتبر در حوزه‌های مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی پزشکی، نساجی و پوشاک و … در راستای اجرای طرح پویش و آشنایی دانشجویان با صنایع روز جامعه و ایجاد فرصتی دو سویه میان دانشجویان و صنایع برای برقراری ارتباطی مستقیم با هدف جذب دانشجویان مستعد و علاقه‌مند در بازار کسب و کار و رفع نیروی ماهر و متخصص صنایع و شرکت‌ها از طریق تعامل و به‌کارگیری دانشجویان به‌عنوان نیروی کار جوان و ماهر برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا