استان ها

سبک زندگی حضرت زهرا (س) را در مدارس البرز تبیین کنیم

سبک زندگی حضرت زهرا (س) را در مدارس البرز توضیح دهیم

مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: سبک زندگی حضرت زهرا(س) را با کمک معلمان، کارشناسان و اولیاء در خانه و مدرسه برای دانش آموزان با هدف ترویج سیره و سیره فاطمه(س) بیان و تبیین کنیم. زندگی وفادار

به گزارش خبرگزاری مجله تفریحی زیباروز از استان البرز، علی هاجرگشت بعدازظهر جمعه با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و مقام زن، اظهار داشت: زن رکن اصلی جامعه بشری است و علاوه بر همه مسئولیت ها، مهمترین نقش را در مرکز خانواده

وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام خانواده از شأن و قداست خاصی برخوردار است و زن علاوه بر چهره انسانی و نقش اجتماعی خود در جامعه مهمترین نقش را در اداره کانون خانواده دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه خداوند هدف آفرینش را برای مسلمانان در دین مبین اسلام مشخص کرد و با کتاب آسمانی و پیامبر و ائمه اطهار راه رسیدن به هدف را نشان داد، خاطرنشان کرد: اسلام نیز از زنان در بحث انتظار دارد.همسر داشتن و تربیت صحیح فرزندان و در نهایت ایجاد آرامش و محبت در کانون خانواده.

وی گفت: حضرت فاطمه سلام الله علیها در مکتب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پرورش یافت و الگوی واقعی در عرصه عشق و عبادت خداوند، خدمت به مردم است. صداقت و عفت، اداره خانه، تربیت صحیح فرزندان و نقش های سیاسی و اجتماعی در جامعه.

هاجرگشت ادامه داد: نشر و اشاعه فرهنگ فاطمیه اولویت اول در حوزه زنان و خانواده است چرا که با نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی گفت: امروز باید جایگاه و رسالت و شخصیت حضرت زهرا(س) را بازخوانی کنیم و رابطه خود را با حضرت زهرا(س) دوباره بررسی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرزا گفت: باید سیره و روش حضرت زهرا(س) یعنی رسالت زن در دوران مقاومت اسلامی و شرایطی که امروز در دنیا شاهد آن هستیم را بازخوانی کنیم. به ویژه در جهان اسلام که توسط رهبر فرزانه انقلاب های اسلامی رهبری و مدیریت می شود. ما اقتدا می کنیم و شما به عنوان جامعه زنان ببینید چه رسالتی در تعامل با حضرت فاطمه زهرا (س) دارید.

هاجرشت بررسی سخنان و مطالبات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) در خصوص موضوع زن و خانواده را ضروری دانست و تاکید کرد: هدف بررسی مطالبات امام انقلاب این است که ریشه امام انقلاب. در قرآن کریم و سایر متون دینی بیابید که این موضوع باعث تقویت کار شما می شود.

انتهای پیام





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتایج به i رای دهید رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا