استان ها

شاید فوتبال ایران را نفرین کرده اند!

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری مجله تفریحی زیباروز، در خصوص شرایط فوتبال ایران در سالی که گذشت، اظهارداشت: همه امیدوار بودیم در این سال با تغییر شرایط اتفاقات بهتری در فوتبال ایران تحقق یابد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و در سال ۱۴۰۲ هم فوتبال ایران نتوانست انتظار‌ها را برآورده کند. نمی‌دانم؛ شاید فوتبال ایران را نفرین کرده‌اند!

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ مهمترین رویداد بین المللی فوتبال ما تیم امید در بازی‌های آسیایی بود و تیم بزرگسالان در جام ملت‌های آسیا که متاسفانه در هر دو جام نتوانستیم اتفاق خوبی را رقم بزنیم و در مجموع می‌توانم بگویم فوتبال ما در سال گذشته مثل سال‌های قبل از آن، نتوانست انتظار‌ها را برآورده سازد.

مربی فوتبال ایران در مورد عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: تمام نتایج و شرایط تیم ملی را نباید به کادرفنی و مربیان ربط داد. فوتبال ما از نظر مدیریت و زیرساخت مشکل دارد. شما ببینید سال‌هاست فوتبال تهران، فوتبال آموزشگاه‌ها و پایه‌ها شرایط نامطلوبی را سپری می‌کند و یا اصلا هیچ فعالیت مثبتی ندارد. وقتی زیرساخت‌ها درست نباشد نباید انتظار قهرمانی و موفقیت داشت.

ابراهیمی ادامه داد: قبل از جام ملت‌ها در مراسمی امیر قلعه نویی را دیدم و به او گفتم قول قهرمانی نده! چون می‌دانستم کارش خیلی سخت است. به هرحال تیم ملی در جام ملت‌ها نتیجه نگرفت درست مثل دوره‌های قبل، مساله‌ای که نشان می‌دهد فوتبال ما مشکل زیربنایی و ساختاری دارد و تا این مسائل به صورت ریشه‌ای حل نشود، نمی‌توان انتظار داشت که در آسیا و در عرصه‌های بین المللی قهرمان شویم و موفقیت‌هایی را به دست آوریم.

وی در خصوص پرسپولیس خاطرنشان کرد: پرسپولیس هم مشکلی مشابه فوتبال ایران دارد و تا زمانی که مشکلات اعم ار مشکلات اقتصادی، زیرساختی و… حل نشود، نمی‌تواند آنطور که باید و شاید موفق عمل کند.

مربی سابق تیم ملی راه برون رفت فوتبال ما در زمینه باشگاهی را تغییر سیستم مدیریتی و ساختاری می‌داند و در این خصوص تصریح کرد: امیدوارم پرسپولیس و استقلال به عنوان دو باشگاه پرطرفدار از نظر مالکیت تعیین تکلیف شوند. در این زمینه وزارت ورزش تلاش‌هایی را انجام داده که امیدوارم این تلاش‌ها نتیجه بخش باشد و با تعیین تکلیف مالکیت این دو تیم، پرسپولیس و استقلال بالاخره سروسامان بگیرند.

ابراهیمی در مورد شرایط ورزش به خصوص فوتبال ایران در سال جدید تاکیدکرد: امیدوارم با تغییر ساختار در بدنه مدیریت ورزش و استفاده از توان مدیران توانمند سال ۱۴۰۳ سالی خوب برای ورزش به ویژه فوتبال باشد. سالی که مردم ایران با کمترین مشکل اقتصادی و اجتماعی بتوانند در کنار زندگی و معیشت خوب، اتفاقات ورزشی و فوتبالی خوبی را پیش روی داشته باشند.

 انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا