حوادث

شکایت پلیس از نمایندگان حاکی از شناخت نداشتن از جایگاه نماینده است

یکی از اعضای شورا و کمیسیون امور داخلی کشور گفت: گزارش پلیس از چهار نفر از اعضای شورای اسلامی به دلیل انتقاد از گشت ارشاد حاکی از بی اطلاعی آنها از موضع نمایندگان و حتی موضع پلیس است. که هزینه تحمیلی به دولت است.

احمد علیرضا بیگی در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز، در پاسخ به شکایت فرماندهی فرج از چهار نفر از اعضای شورای اسلامی به دلیل انتقاد از گشت ارشاد پس از فوت مهسا کریمی، اظهار کرد: هر شکایتی باید مستند به مفاد قانون باشد. هیچ ماده قانونی نمی تواند نماینده را در اظهار نظر محدود کند. این متن صریح قانون اساسی است.

وی ادامه داد: البته ما نمایندگان مجلس از زمان دولت روحانی به شکایات دولت رسیدگی می کردیم و ظاهراً این سنت به دولت فعلی یا نیروی انتظامی رسیده است. آنها معتقدند که می توانند از این نماینده به دلیل اظهاراتش در دفاع از حقوق بشر شکایت کنند که جای تاسف دارد. پشت نمایندگان به قانون و مردم گرم است. اصول قانون اساسی شامل حقوق، وظایف و اختیارات نمایندگان است.

نماینده تبریز در شورای اسلامی افزود: اگر نماینده از حقوق مردم دفاع نمی کند و جریان ها را نقد نمی کند باید به عملکرد او توجه شود. اینکه پلیس برای 4 نماینده گزارش داد البته بعد از گزارش جواب می دهد و مردم هم در جایگاه نظارتی نشسته اند.

علیرضابیگی در خاتمه گفت: این اقدام نیروی انتظامی نشان می دهد که آنها از شرایط به اندازه کافی اطلاع ندارند، نه از جایگاه نمایندگان و نه از جایگاه پلیس آگاهی ندارند. متاسفانه این اتفاق نیفتاد و هزینه های تحمیل شده به دولت به دلیل ناآگاهی قابل جبران نیست و محصول ناآگاهی پلیس از اوضاع کشور است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا