اجتماعی

علت تعلل در افتتاح پایانه شرق چیست؟/ورود مقام قضایی به سرویس مدارس استثنایی برای شهرداری بد است

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد که تعدد و تکثر اهداف و برنامه‌ها یک آفت مدیریتی است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، جعفر تشکری هاشمی پس از استماع گزارش شهردار در خصوص برنامه‌های حمل ونقلی‌اش گفت: زاکانی اهداف و برنامه‌های خوبی دارد و من می‌دانم که در تیم حمل و نقلی او مدیران شایسته و پرانرژی هستند که امیدواریم این برنامه‌ها محقق شود.

وی با بیان اینکه اما یکی از آفت‌های مدیریتی تعدد و کثرت اهداف و برنامه‌ها است به گونه‌ای که ما با اقیانوسی با عمق یک بند انگشت مواجه می‌شویم، افزود: همین مسئله سبب می‌شود که در بلند مدت نتوانیم به همه اهداف برسیم. پس باید اهدافمان را کمتر کنیم و من بارها گفته‌ام که اگر در همین دوره مدیریت شهری قرارداد ۶۳۰ واگن قطعی شود این مسئله برای مدیریت شهری قابل قبول است.

تشکری هاشمی با بیان‌ اینکه بدون تعیین اولویت‌ها نمی‌توانیم به نتیجه دلخواه برسیم و دقت داشته باشید که ما در حالی از توسعه فعالیت‌های مترو صحبت می‌کنیم و در مورد احداث خط ۹، ۱۰ و ۱۱ حرف می‌زنیم که توسعه مترو بسیار هزینه بر شده، ادامه داد: باید بجای توسعه خطوط به مسئله اورهال توجه کنیم و بنا به گفته خود شهرداری در سال گذشته تنها ۱۷ رام قطار اورهال شده و برای امسال نیز قرار است ۲۹ رام قطار اورهال شود و این در حالیست که روزانه ۱۴۰ رام قطار در شبکه مترو فعال هستند که اگر این قطارها درست اورهال شود به گونه‌ای که تأخیر و تعلل نداشته باشد می‌توانیم سهم جابجایی مسافر را بسیار افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه هنوز کارخانه واگن سازی در خرید قطعات اورهال مترو به صورت جدی وارد نشده، گفت:‌ بیان برخی مسائل، پیش پا افتاده به نظر می‌رسد؛ اما مهم است همچون افتتاح پایانه جدید شرق که تنها با نصب چند پله برقی و تعویض شیشه‌های شکسته راه اندازی می‌شود اما جای سوال است که چرا تعلل می‌کنید؟ و یا در مورد سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی، برای مدیریت شهری بد است که مقام قضایی ورود کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا