حوادث

عملکرد چشمگیر ایران در مبارزه با موادمخدر در سال ۲۰۲۰

سفیر و نماینده دائمی کشورمان در وین با ارسال نامه ای به مدیر اجرایی دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد عملکرد سازمان بین المللی جمهوری اسلامی ایران را در زمینه مبارزه با مواد مخدر در سال 2020 (دسامبر 2009) آگاه کرد. . وی خاطرنشان کرد که ایران هنوز پرچم جهانی در برابر مواد مخدر است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، کاظم غریب آبادی همچنین در مسئولیت مشترک خود در حمایت از برنامه های مبارزه با مواد مخدر از انفعال سازمان ها و کشورهای بین المللی مربوطه انتقاد کرد و خواستار اصلاح این رویکرد شد.

کاظم غریب آبادی در نامه خود گفت: در سال 2020 ، ایران با تلاش و فداکاری سربازان و افسران پلیس در مرزها و داخل کشور بیش از یک هزار و 147 تن انواع مواد مخدر کشف کرد که نسبت به سال قبل 41 درصد افزایش یافته است.

غریب آبادی افزود: بیشترین میزان این کشفیات مربوط به تریاک با 916 تن است که مقدار سایر مواد مخدر کشف شده 107 تن حشیش ، 27 تن مرفین ، 31 تن هروئین ، 20 تن شیشه و 44 تن مواد دیگر بوده است. “

این دیپلمات کشورمان تأکید کرد: در سال 2020 مأموران مبارزه با مواد مخدر ایران 2851 درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر داشتند که منجر به انهدام و متلاشی شدن 2 هزار و 196 باند و شبکه ترانزیت و توزیع مواد مخدر شد. در این درگیری ها ده مأمور ایرانی نیز کشته شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا