اجتماعی

فارغ‌التحصیلی دانشجومعلمان مشروط به آموختن حداقل ۱۲ مهارت تربیتی

وزیر آموزش و پرورش گفت که فارغ‌التحصیل شدن دانشجومعلمان منوط به آموختن حداقل ۱۲ مهارت تربیتی است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، رضامراد صحرایی در آئین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر برگزیده سراسر کشور، بخش پژوهشی که در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت، شهیدان معلم، رجایی و باهنر را نماد دولتمردی در تراز انقلاب اسلامی دانسته و افزود: مردم شهید پرور و مهمان نواز کرمانشاه، دیروز پشتیبان رزمندگان، و امروز میزبان زائران اباعبدالله هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، قرآن را مبنا و محور تعلیم و تربیت رسمی عمومی دانسته و تصریح کرد:‌ ترویج این سند، گامی در راه ترویج تربیت اسلامی است.

وی، توجه به نقش اسوه‌ای، تربیتی و هدایتی پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین، آموزه‌های بنیادین مهدویت، میراث نظری و عملی ماندگار حضرت امام خمینی(ره) و تعمیق پیوند با نظام و انقلاب و نهایتا تعلیم و تربیت شش ساحتی را برخی از مهمترین نکات مصرح در سند تحول بنیادین عنوان کرد و گفت: برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی معلول عدم توجه به مفاد این سند فرادستی و اجرای اسنادی بیگانه به کشور در سنوات گذشته است.

وزیر آموزش و پرورش، برگزاری مسابقات قرآن محور، ایجاد تشکل‌های دانش آموزی و تقویت آنان، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، هنری خانواده محور، راه‌اندازی جشنواره سواد اقتصادی در آینده نزدیک و مسابقات برنامه نویسی و کار با رایانه را مصادیق اجرای ساحت‌های شش گانه سند تحول دانسته و بیان کرد: برگزاری چنین رویدادهایی سبب امیدآفرینی، گفتمان سازی دینی و مهدوی، پیوند محتوای مسابقات به مفاد کتب درسی و تمرین زندگی اجتماعی می شود.

صحرایی، میزبانی مسابقات سراسری قرآنی دانشجویان سراسر کشور به میزبانی دانشگاه فرهنگیان و منوط شدن فارغ التحصیلی دانشجو معلمان به آموختن حداقل ۱۲ مهارت تربیتی، فرهنگی و اجتماعی را از جمله اهم اقدامات تربیتی این وزارت در دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و گفت: در زمینه معلمان شاغل نیز امسال موفق به بازآموزی ۳۰۰ هزار همکار در قالب آموزش‌های ضمن خدمت شده‌ایم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان، به سبب پویایی، برگزاری شایسته رویدادهای کشوری، انسجام درون سازمانی و تعامل برون سازمانی موثر با سایر نهادها و دستگاه‌های علمی، فرهنگی و تربیتی، از مسئولین استانی و مجموعه همکاران شاغل در آموزش و پرورش استان کرمانشاه تقدیر کرد.

در خاتمه این آئین، با اهدای لوح یادبود از نفرات و گروه‌های برتر مسابقات تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر و دختر برگزیده سراسر کشور، بخش پژوهشی از تاریخ بیست و هفتم مردادماه تا سوم شهریورماه به میزبانی شهر کرمانشاه برگزار شد.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا